|
|
|
|---|---|
| ringde aktsam idag från 9800:-om året till5800:_ det är4100:- skillnad | |
|
Du vet väl att 525 med 192 hk är OK medan 528 med 193 är en motorstark spor bil dom inte tar..*LOL* stört löjligt Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Aktsam rules :-) Länk |
|
| ok hursom helst spar jag 4100:- kan göra mycket för dom pengarna. bjuda flickvännen på stan | |
|
Något har hänt, tog en premie uppgift på www.aktsam.se på en ny 525i sedan med nya 218hp motorn och den svalde dom, jag hade fått teckna. Har sålt min 523iM från -99 med den kostade 3417kr att helförsäkra per helår, hos aktsam ingen kunde matcha det, men en uppstickare tycker jag Trygg-Hansa verkar om man tar premie uppgifter på nätet. (dom äger ju faktiskt aktsam) //Thepe |
|
|
bebban: Var i Stockholm bor du? Jag ringde Aktsam igår och fick en offert på 11200 kr på min 525! /Rickard |
|
|
thepe: då har nån "fått för sig" att 525 är "svenne-lagom" med 528/530 och uppåt är för vulgärt för medelsvensson undrar vart dom drar gränsen på Volvo?? Troligen accpterar man allt utom T4-T5-T6 för att inte stämplas som Volvohatare... OT kan namnas att dom vägrade Peugeot 505 Familialle då den hade modell beteckningen GTi.... vet inte hur sportig en 7 sittsig 505 kombi med 125 hk är ... men tydligen är den det... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
rick! jag bor i Rimbo ,det kanske beror på åldern jag 34 År. iallafall nöjd.+ATT soppan är billig här 9:78 |
|
|
bebban: Åldern har nog inte så stor betydelse, jag är 33... Skillnaden ligger nog i att du bor i Rimbo och jag i Solna. Enligt Aktsam så ligger Solna i högsta klassen men det tror jag inte Rimbo gör. Får väl ta och flytta ut på landet om man skall ha billigare premie. /Rickard |
|
|
Jag fick inte försäkra min 325i-01 hos Aktsam. De sa att den hade för stark motor i förhållande till vikten. "Vi försäkrar bara vanliga bilar" sa tönten i kundtjänst. |
|
|
Då hanterar aktsam kanske sina personskade ärende likvärdigt trygghansa? dvs att man i princip aldrig betalar ut ersättning och låter ärrende gå till domstol? Det kan vara värt att betala någon extra krona och veta att man får det ekonomiska stödet man verkligen behöver om man råkar ut för en person skada. /Pelle |
|
Jirar |
Det är ju just det att dom inte tar alla sorters bilar som gör att dom kan hålla priserna på en vettig nivå. Har för mig att dom inte tar importbilar, GTI, Cabbar, turbomotorer(Gäller inte lättrycksturbo). Det dom anser är "vanliga bilar" det är väl skitbra för dom som har en vanlig bil. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.