|
|
|
|---|---|
|
Funderar lite på att imoprtera en 635 från tyskland, verkar som om utbudet där e ganska så stort. E väl ute efter en tidig åttitalare. Om man kikar på mobile så står dessa i kanske 1500-2500 euro. E detta bara sopor då? Söker ingen bil i mint condition då jag gärna vill renover lite själv med, men iallafall en vagn som inte rasar på hemvägen . . .Går det överhuviudtaget att få in en 81-85 i Sverige? Tacksam för alla tips, samt gärna ett par tipps om E24 Svagheter och generalfel! Mvh Kristian | |
| Det är väl inga problem att ta in en 81-85:a, då behövs ju inte katalysator. Bara den fixar besiktningen. | |
|
Vill du köpa min 635 -83 med 21 000 mil på mätaren, går klockrent i motorn, den har även dogleglåda? Har tänkt renovera upp karossen då helt ny lack och inredning behövs, men tyvärr vet jag inte om jag kan lägga ner all tid... :-( |
|
|
Nej jag ångrade mig... Får skuldkänslor så inåt norden! Jag ska aldrig sälja skönheten, ska försöka fixa lacken detta år och kanske även inredningen om jag har tid och pengar... |
|
| Du får räkna med minst 3000 EUR för en vanlig 635 och det dubbla och uppåt för en M6. Bilen bör vara en -83 eller nyare för då har man fixat till lite saker på bilen. Bilar med katalysator är "övervärderade" i Tyskland och en M6 med eftermonterad kat går inget vidare. Tänk på rosten, den kan finnas var som helst på karossen. Karmann är expert på att konstruera saker som rostar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.