AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
413

Import av &-serie E24

Visa användare
275
royalcruiser
BMW 540iAT -94 E34 Alpinweiss III

BMW 750iA -96 E38
Ascotgrűn
Funderar lite på att imoprtera en 635 från tyskland, verkar som om utbudet där e ganska så stort. E väl ute efter en tidig åttitalare. Om man kikar på mobile så står dessa i kanske 1500-2500 euro. E detta bara sopor då? Söker ingen bil i mint condition då jag gärna vill renover lite själv med, men iallafall en vagn som inte rasar på hemvägen . . .Går det överhuviudtaget att få in en 81-85 i Sverige? Tacksam för alla tips, samt gärna ett par tipps om E24 Svagheter och generalfel!

Mvh Kristian
Det är väl inga problem att ta in en 81-85:a, då behövs ju inte katalysator. Bara den fixar besiktningen.
H-
154
H-L
635 CSi, -83
320i, -86
Vill du köpa min 635 -83 med 21 000 mil på mätaren, går klockrent i motorn, den har även dogleglåda? Har tänkt renovera upp karossen då helt ny lack och inredning behövs, men tyvärr vet jag inte om jag kan lägga ner all tid... :-(

H-
154
H-L
635 CSi, -83
320i, -86
Nej jag ångrade mig... Får skuldkänslor så inåt norden! Jag ska aldrig sälja skönheten, ska försöka fixa lacken detta år och kanske även inredningen om jag har tid och pengar...

Du får räkna med minst 3000 EUR för en vanlig 635 och det dubbla och uppåt för en M6. Bilen bör vara en -83 eller nyare för då har man fixat till lite saker på bilen. Bilar med katalysator är "övervärderade" i Tyskland och en M6 med eftermonterad kat går inget vidare. Tänk på rosten, den kan finnas var som helst på karossen. Karmann är expert på att konstruera saker som rostar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.