AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
466

316ia, hur vanligt?

Ro
200
Rollof
316i -98 E36
Hittade den här Länk på Blocket nyss.
Inte var dag man ser 316ia, hur många sådana kan ha sålts egentligen? Måste va en perfekt pendlarbil!

/Krille

Min bil: Länk
Bi
261
Bil_Med_Wingar
Bmw 520d F11 - 2012
Hejsan Krille

Jo jag såg den annonsen idag, men det står inget om den är import eller sv-såld samt jag hade nog skickat denna bilen på ett M-test innan jag köpt den......eftersom det är en 11 år gammal bil....men det kostar heller inte så mycket....bra och ekonomisk motor är det också....

Samt är den stylad på det viset så måste det nog vara en ung förare bakom ratten så kolla hur den är körd...kolla gärna de andra ägarna....

Den ser fin ut i lacken på motorhuven, för att vara 11 år gammal, kanske omlackerad efter en skada....

BMW - Bil Med Wingar
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Urk, skulle aldrig kunna pendla med en 316i. Motorn lär ju skrika och vara rätt så orkelös i motorvägsfart. Det är nog den perfekta shoppingbilen för tjejen eller så. No hard feelings 316i ägare, bilen har ju sina fördelar också!

Angående M-test så är det ju inte negativt direkt men jag M-testade min bil i fredags och jag vet inte om jag ska bli besviken eller glad. För de hittade inte mycket fel, Hc värdet var lite högt men det härledde jag till ett insatsfilter vidare så var bromsslangarna fram något dåliga, gummit hade börjat spricka.

Inga allvarliga anmärkningar alls, det mesta visste jag ju redan. Inget som jag hade hoppats på, alltså fel som jag själv inte visste om (dolda). Men men, 2000 fattigare men det är ju bra att ha i bilens dokumentation så skada gör det inte.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.