|
|
|
|---|---|
|
Tjena grabbar, kort fråga IGEN om Service lampa. Har sökt och läst mycket nu, men ingen har faktiskt frågat det jag undrar (vad jag sett). Förrut så lyste OIL + klocka + INSP + lite lampor men det tänkte jag inte på (grön på BMW då), men ganska snabbt hade man läst om vad som menas, så då när jag väl började tänka på det så lyste bara klocka + INSP och orange + röd. (OILSERVICE hade av ngn anledning slocknat?) Då visste jag ju vad som gällde, så jag har gjort service i samband med lärare (går mek utbildning) på skolan och bilen är i "våra" ögon OK. Frågan är alltså, varför släckte den OIL?? "TÄnkte" bilen som så att ska den ändå in på INSP så kommer ändå oljan bytas? :) Vore bra om man kunde göra en "test" på något vis så jag ser om OIL texten ens funkar.. Kanske vart grötigt, men frågan är iallafall varför den släckte OILSERVICE utan att jag gjort något. För övrigt är det nollställt nu och allt är frid & fröjd, bara gröna led's. | |
|
Vet inte hur det är på E36, men betyder inte klockan att det är dags för bromsvätskebyte? |
|
|
Jorå... vet precis hur allt funkar nu, skall även bytas också. Undrar som sagt bara varför OILSERVICE behagade att slockna utan större anledning. Teorin är att INSP lampan ersätter OIL lampan , om man säger så. Eftersom det rör sig om mer än bara OIL byte.. så att säga. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.