AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
622

byta till andra fjäderben M5 3,8

vilka passar, Edc systemet ska bort....tänker inte ens fundera på att ersätta till nya eller beggade edc dämpare, känns som att det kostar mer än vad det smakar....så finns det nån eldsjäl här som vet va man kan sätta istället? passar 3,6ans ben? eller rent av 535ans ben??

mvh Peter
Gemini__
Finns lite info i denna tråd:
Länk

Mvh:
Thomas

Länk
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Skulle nog tänka mig för både en och två gånger innan jag sätter dit nåt "skit" på din Individualbil, visst kommer det att funka, men ev. entusiastvärde på bilen försvinner omedelbart, det du sparar in i pengar på andra dämpare förlorar du direkt vid ev. försäljning sedan (och kanske mer än så t.o.m). Inget svar på frågan, sorry, men tyckte det borde sägas för jag anser du gör ett misstag med den bilen. Har man en sliten 3,8 som gått 30000 bruksmil och är genomful så kan jag förstå om man sätter dit billigt krafs från ån annan modell, men din bil är ju lite mer speciell om man säger så.

-M5 E34 Limousine register
förstår din tanke HD91 jag har inte tänkt att förstöra bilen på nåt sätt! allt ska gå att göra till orginal på ett smidigt sätt, Edc dämparna växer ju inte på träd direkt speciellt inte dom fina beggade, nya är ju ett alternativ...men dock inte rätt alternativ för mig just nu, och bilen vill jag ju kunna använda! vid eventuell försäljning så är bilen helt orginal, men mina försäljar tankar är långt borta nu....=)

mvh Peter
Pe
269
Petri.
535-88 TA51,710hk 904nm
Alpina B10 BI-Turbo -91
540IA Touring -94
325 cab -87
Hej,jag har kompletta edc ben runt om till en 3.8 -92 rullat 17000mil,fräscha,och att det är modellen som du kan ställa inifrån,vet inte vad det är värt men lägg ett bud om du är intresserad.

/Petri
Smiley©
Tänkte bara informera dom som inte vet vad EDC stötdämparna kostar, för jag passade på att ta reda på det när jag var på BMW idag.
Fram dämparna: 9200:-/st
Bak dämparna: 6700:-/st
(kommer ej ihåg vad dom kostade på kronan, minnet är bra men KORT)

/Thomas
visst ska man ha en vettig ekonomi om man ska köra en M bil....men det där är ju helt sjukt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.