AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.167

Nån som vet var man kan få tag på en NY motor

t.ex en E46 M3 motor eller nåt i den stilen. o om ni vet så vad kan en sån kosta??

Stil, Komfort o Sport. Thats BMW
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hos BMW, kostnad runt 150.000 kr.

FireTraXX:Hur pass seriöst intresserad är du av en motor?

MVH / Jacob
väldigt men inte än... jag gör just nu bara lite efterforskningar, eftersom jag inte köpt bilen än. (som för övrigt kommer att bli en E36 325 coupé -91 - -93) jag vill inte ha en motor, kjolpaket o dylikt liggandes i garaget innan bilen har kommit dit ju. men inom två månader, så får vi se

Men shit!
Om man lägger 150.000:- på enbart en motor och plus bilen/kjolpaket, så har man ju mer än en halv E46M3.

$20,223 ska de ha på RealOEM. Räkna med en faktor 10 så har du nog Sverigepriset... Men du vet väl att man kan handla från Tyskland också..?

- Men jag kan ju ha fel!

E12/E28-problem/lösningar finns här Länk
tr
259
triss
m3 -96 racebil
Mkt bättre att köpa en m3 3,2 motor. Den får du för en åttondel av priset. Ännu bättre att köpa en m3:a direkt..

Keep up the good work!
FireTraXX har en poäng i att sätta i en m3 motor i en 325 koross, Då det blir 325ans försäkring. (anm utbytt motor i regbeviset).
Fast har man 150 000 att lägga på en ny motor kanske man ha råd att betala 7000/mån i försäkring också?.
Man behöver ju inte köpa en NY för 150.000:- när man kan få en lätt beg. för ett mycket lägre pris.

MVH / Jacob
jag tänkte se ifall jag hittar en totalt krockad antingen E46 m3, eller en E36 GTR motor. för jag har inte 150 papp att lägga på motorn. det e ju 4 gånger mer än va bilen kostar...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.