|
|
|
|---|---|
|
Min e90 har gått 1000 mil och olje nivån är på minimum. Har kört in den lungt och fint enligt boken. Är det normalt på nya bilar? | |
|
Har kört två st 330 som gått 800-1000 mil båda var på minimum ang olja. Tror inte du behöver oroa dig. 2.2 liters sexan i 320 E46 drack väldigt mycket olja. Min har gått 650 mil och har en gång visat på halvstrecket men sen har den visat på full nivå, känns ju stabilt... No More Limits! |
|
|
Tycker det är för dåligt , att det ska vara så för en sprillans ny bil samt att köra 800mil och nivån vara på minimum hmmm, verkar som att det kommer bli oroliga kunder gällande e90..... BMW - Bil Med Wingar |
|
|
Bilar drar ju mer olja när de är nya. Det är alltså normalt. Fortsätter den dock dricka så mycket så bör du kolla upp det. /Manray/ |
|
|
Många motorer drar mycket olja i början, det brukar rätta till sig efter kanske 1000-1500 mil. En del påstår att det beror på, att moderna oljor är så 'hala' att det tar så länge innan motorn är någorlunda inkörd. Min egen 120d drog ca en liter de första 1000 milen, sen har jag inte behövt fylla på (är uppe i 4700 mil nu). Tycker du ska avvakta och se om oljeförbrukningen minskar! /// Gunnar E. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.