|
|
|
|---|---|
|
Jaha! Så räckte inte däcken hela säsongen ändå, fast jag tyckt att jag tagit det lugnt. Jag har Good Year Eagle F1 235/45/17 och framdäcken har iaf klarat en andra säsong, men jag vill byta ändå nästa säsong. Men nu funderar jag på hur jag ska göra. * Ska jag köpa ett par nya till bak av samma sort? * Ska jag köpa nya runt om nu fast inte samma märke eftersom dom tar slut så fort? * Ska jag bara köpa nya bak av ett nytt märke och köpa nya fram nästa säsong och dela på kostnaden? * Om jag ska köpa nytt märke, vad ska jag välja? Där var några frågor, hoppas att man får några svar :) | |
|
Uniroyal rainsport är ett trevligt "midprice" däck jag gärna rekomenderar ( finns t.ex. hos gummihuset.se) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Meningarna går isär om var de bästa däcken ska sitta. Många (de flesta) hävdar att de bästa ska sitta fram. Så om du köper två nya, sätt dom fram. Däremot verkar de flesta eniga om att olika däcksmärken fram och bak kan ge negativa egenskaper. Så det bästa är att satsa på fyra nya. Själv slog jag till på Nokian NRVi till E34an. Bra i många tester, inga toppar men heller inget negativt. Och miljövänligt. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Hej, bästa däcken ska sitta bak. /M Min bil: Länk |
|
|
Tegel: det råder som sagt delade meningar om detta... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Tack för svaren så långt. Och som det är nu så sitter iaf de sämsta däcken bak ;) |
|
|
Gasar-Magnus, ok, jag trodde att den debatten var avklarad.... /M Min bil: Länk |
|
|
Det beror lite på hur mycket pengar du har tänkt att lägga. Men ett klart prisvärt budget alternativ är Kumho Ecsta 712. Våtgreppet är kanske inte är det bästa, men de planar iaf inte. De är rätt trevliga att köra på torr väg. Pressar man dem så släpper de försiktigt och de har inga konstigheter för sig. De är relativt hållbara också. Good Year F1 slits tyvärr ganska fort, likaså är pirelli P6000 och Pzero Rosso rätt mjuka. Vill du ha ett bra och tryggt val med kompromiss mellan ljudnivå, sportighet, slitstyrka och pris så rekommenderar jag Michelin Pilot Primacy. Men dessa kostar ju en liten slant extra. (Såg nu att dessa var dyrare än PS2 på dackonline ca 1850:-/styck för primacy. ) Annars kan jag även rekommendera Continental Contisport ( alltså första modellen, ) Då dessa är väldigt prisvärda, dock vet jag inte om de finns i 235x45x17 längre. De skriker även fint i kurvorna =) Hoppa över Toyo Proxes serien då de är rena suddigummin. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. |
|
|
Tegel: Du har helt rätt, om man är ute efter trygga vägegenskaper så ska bästa däcken sitta bak oavsett i vilken ände bilen driver. & tvärtemot vad VillaRosa skriver så skulle jag vilja hävda att de flesta säger att bästa däcken ska vara bak... Fast det kanske är skillnad här på Autopower förstås! :) |
|
| Bästa däcken bak om man inte vill leka piruett prinsessa på hal is. | |
| Testa sätt tejp på hjulen på en leksaksbil, fram först sedan bak. Sen har ni nog fått en uppskattning var "tejpen" ska sitta på din bil. | |
|
Själklart måste man ju skjutsa iväg bilen efter golvet... (Edit-funktion önskas!) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.