|
|
|
|---|---|
|
Jag tvättade mina sämskskinn i maskin med tvättmedel vilket skulle visa sig vara en mycket dålig idé, det ena är ok men fäller nu och det bästa av dem blev helt stenhårt efter tvätt. Jag läste lite opm detta på ett nytt paket och tydligen så innehåller de någon typ av olja vilken troligen försvann vid tvätten. Är det bara å kasta nu eller kan man fixa det på något sätt ? Mvh //Sibbe Länk | |
bustorp |
Tror inte det är något att spara på. Alternativt låt dom ligga i ljummet vatten innan du ska använda dom och se om det går. Men återfetta dom tror jag inte på..... "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
Johan B har lämnat detta tips i en annan tråd: När jag tvättar sämskskinn i tvättmaskin, använder jag en skinn/lädertvål som jag flingar med en vanlig morakniv (brukar göra så att "flingorna" blir en handfull ungefär). 40 grader "vanlig tvätt", så brukar det bli rent! Använd inte sköljmedel, det försämrar uppsugningsförmågan! Prova Sökfunktionen ;-) __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| Tackar för svaren. Jag provade att söka på just "sämskskinn AND tvättmaskin" men missade Johans inlägg. Jag får testa att tvätta dem igen med lädertvåls flingor. | |
Papageno |
Prova med att skölja av skinnet med vatten o grönsåpa före och efter använding |
porta |
Kasta skinnet och köp en tvättduk liknande Meguiar´s water magnet eller dyl. |
| papageno har nog det bästa tipset för att rengöra ett sämskskinn... | |
porta |
Jag hade också ett bra tips ;-) |
|
Jag brukar tvätta sämskskinn i maskin, 30° (normal/"ylle"-program), eller för hand. Brukar använda Y3 eller tvåltvättmedel. Funkar fint. Om ditt sämskskinn blir hårt eller ""fäller" – Släng och köp mycket bättre kvalité, bästa kvalité du kan hitta. Var försiktigt med att återfetta med olika smörjor. Ett bra, välanvänt och välhållet, sämskskinn är väldigt festligt att använda! Ersätter alla andra mirakeltorkprylar. Ha de/LB Under avdelningen värdelöst vetande; långkalsonger av sämskskinn var populärt för hundra år sedan! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.