|
|
|
|---|---|
|
Hade funderingar på ta halvförsäkring men dom hade gjort så stölden var borta från halv, förr så var ju bara vagnskadan på hel... Blir så MATT kan ju lika gärna ta trafik snart för premien motsvarar en stor del av bilens VÄRDE. MVH Danne | |
|
Vad har du för bolag? Låter mkt främmande det där. -Phil |
|
|
Bmw original, börjar själv tvivla om handläggaren visste vad han surrade om ska nog dubbel kolla! -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
Vad jag vet så har vi inte några sådana konstigheter. Han kanske medande skadegörelse i samband med stöld som inte kan hänföras till själva stöldskadan. Dvs lås glas själva stöldskadan ersätts, men inte knyckla till antennen och repa runt bilen när vi ändå håller på. Sommarvikarier kanske, ring och hör. -Phil |
|
|
va ?? ersätts inte skadegörelse på halvförsäkring? så om någon snor bilen och voltar med den så sätter ni i nya lås?? |
|
andha45 |
Skadegörelse har alltid gått på fullkasko, dvs helförsäkring, åtminstone under de senaste decennierna. Detta gäller både Sverige och andra länder jag känner till. |
|
inte konstigt att många bilar "försvinner" jag är dåligt insatt i försäkringar då jag ej behöver använda dessa. och har man en hyfsad bil så är det ju ändå helförsäkring som gäller! |
|
|
Kan det vara möjligt att det är så? Skulle vissa bolag då modelera med det eller? eller skulle det vara en ny regel rätt över? Har inte fått någon info från mitt bolag (salus) Jag trodde att delkassko var stöld,brand,glas..i vissa fall räddning,skadegörelse borde väl med vara där! Just real M-power |
|
andha45 |
Skadegörelse är inte med där och borde inte vara med där, eftersom det tillhör helkaskon. Sen kan man ju alltid diskutera var delarna skall ligga men nog tycker jag att det är rimligt att skadegörelse är under fullkasko. Det går inte att göra alla nöjda - vissa kanske vill ha stöld men inte glas och brand eller någon annan kombination, och eftersom detta är internationellt tillämpade principer som alla svenska bolag har är det nog bara att gilla läget: trafik halv (trafik+delkasko) hel (trafik+delkasko+vagnskada inkl. skadegörelse) PH |
|
Ibland är gränsen för skador i samband med stöld samt ren skadegörelse hårfin. Ex. Du får brytskador på dörren inslagen ruta och skador på inredningen när de försökt ta sig in i bilen samt sno utrustning i den. = Stöldskada I sambande med ovanstående så repas bilen och antennen bryts. = Skadegörelse -Phil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.