|
|
|
|---|---|
|
Hur gör jag enklast? Finns det någon som vill byta sina H7 mot mina Xenon E39 97? Mina fuknar inte bra! If it aint broken - dont fix it | |
|
Vadan detta?? det brukar ju vara att 99,99% vill ha Xenon?? nåt som är trasigt eller vad?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Jepp, strular hela tiden! Köpte ny lampa vänster förra året i augusti. Efter rekondjobb i dec började den strula . funkade iblan - ibland inte. Nu funkar den 1 gång av 20. Sedan började andra sidan att strula. Funkar 3 gånger av 10. Ny lampa ca 600 som billigast , ny ballast ca 1500:- som billigast. För mycket strul helt enkelt! Vill hellre ha H7 som kan köpas på vilken mack som helst! If it aint broken - dont fix it |
|
|
åh..undra om intresset är stort för att byta till sej trasigt xenon...;) sätt ut en annons istället..lär va bättre genomslagskraft där.. /crille. the sky is the limit! |
|
| Om någon vill byta är sekundert - den primära frågan är hur jag enklast konverterar/byter till H7? Jag köper gärna nya framlampor med H7 insatser. För inte är det väl så enkelt som att koppla bort ballasten och ansluta 12 V direkt på en H7-lampa. Får inte check-kontrollen spel då?? | |
|
H7 lampan drar 55w och det gör inte ballastern till xenonljusen den drar väl ca.20w mindre har jag för mej.Vet att man får larm om man gör tvärtom gentemot mot vad du ska göra. mvh |
|
|
Nya lampor samt troligen även ny/omkodad LKM då som sagt halogen ljusen drar mera ström Folke kanske vet mer... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Fixa xenon, allt annat är befängt. Den dagen du skall sälja bilen kommer du vara glad att du behöll xenonljusen. Det är antagligen nya styrenheter som du behöver. Skaffa facelift 01 lampor här på powerbörsen komplett med styrenheter. Då höjer du bilens värde istället för att sänka den. Har för mig att jag såg någon som sålde Hellaljus komplett med allt för 3500:- Länk | |
|
Suck.... okej..... Köper beg på PB och byter väl. Säkert har du rätt PowerMac, när dom fungerar är väl allt okej igen! If it aint broken - dont fix it |
|
|
Tyvärr passar inte H7 direkt där en D2S xenonlampa suttit, och det är mycket viktigt att lampan positioneras rätt. Jag skulle nog också sett till att fixa xenongrejorna. Får du prylar över så är jag intresserad av dessa, hela eller defekta spelar mindre roll. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.