|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en BMW 518 e34 -95, som igår började spöka. Jag har fått ett kraftigt knackande/raslande ljud ifrån motorn, låter som de kommer ifrån bakre delen av motorrummet. Ljudet blir kraftigare ju mer man varvar. Ljudet e så kraftigt att jag inte vågar köra med bilen, vad kan de vara för fel? MVH Jonas | |
|
Huuhh...låter inget vidare. Är det ett metalliskt ljud, lite bankande ljud kan det va ett vevlager. Får hoppas det inte är det...Kommer det från nedre delen av blocket ?? MvH Thomas |
|
|
Ja de låter metalliskt, men de e svårt att säga vart de kommer ifrån, men om de e ngt vevlager ras el annat större ras i motorn, borde man inte känna av det på ngt sätt, typ att bilen är slöare än vanligt lr dyligt? MVH Jonas |
|
|
Inte nödvändigtvis, men det bör låta värre om du belastar motorn tex vid segdragning. Jag själv skulle iofs inte köra nåt mer förrän jag visste orsaken. har du inget stetoskop eller nåt liknande du kan lokalisera ljudet med ?? En lång metallstav eller nåt funkar oxå. MvH Thomas |
|
| Nej jag har tyvärr inte de, men jag funderar på om jag ska svänga förbi bmw i morgon å se vad dom säger. Nej jag vågar inte köra med bilen heller, så nu blir de till å gå ett tag :o) | |
|
Funderar på om de kan vara lyftare lr dyligt som e slitet/trasigt, kan de va ngt sånt? MVH Jonas Andersson |
|
| Hej Jonas!. Plocka bort ventilkopan och kika hur det ser ut runt kammen. oljespridröret har en tendens att kunna kätta igen. när nått hål blir tätt så går kamaxeln torr på nockarna och de kan ge ruggia ljud.. kolla de i första hand.. | |
|
Ja gissar på en lyftare som kastat in handuken,, _______ /Chrille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.