|
|
|
|---|---|
|
Tjenare Hur funkar det om jag idag söndag känner för att ta en tur med sommarbilen och ställer på den på vägverkets automatiska tjänst? Blir den direkt påställd och är automatiskt försäkrad som den var innan avställningen??? Vill inte riskera att köra oförsäkrat och försäkringsbolaget är ju inte öppet idag! //John | |
518i slow mobil |
Det borde gå.... E28 är en bra hållbar bil! Fartblind blyfot... BMW e28 registret #154 |
|
Ställer du på en bil så är den trafikförsäkrad vare sig du vill det eller inte. Trafikförsäkringsföreningen ser till detta. Ring till ditt försäkringsbolag närmsta vardag och tala om när du ställde på bilen. Dom skriver då in det datumet i anmälan. Bryr du dig inte om detta så blir du debiterad av Trafikförsäkringsföreningen för dom dagar som bilen är "oförsäkrad". Jag kan lova dig att det inte är billigt! Ynf! |
|
|
Tjena igen hmm Innan jag ställde av den var den ju fullförsäkrad med alla tillval. Jag trodde att om jag ställer på den i vägverkets automatiska tjänst idag så går det automatiskt indikationer till försäkringsbolaget som gör att i samma vema jag ringer så blir den fullförsäkrad?=? Stämmer inte detta då? //John |
|
|
Visserligen uppdaterar försäkringsbolagen sin databas kontinuerligt, men jag rekommenderar dig att ringa ändå. Ibland kan det klicka. Har själv varit med om det. Dom fick då gå in i bilregistret och kolla manuellt. VILL HA SOMMAR FORT NU! BIL, BÅT OCH FÖRHOPPNINGSVIS EN MC VÄNTAR! Ynf! |
|
|
Tjena Mitt bolag har stängt idag men jag ringde till IF för att kolla hur det är för dom och där är det så att i samma veva man ställer på hos vägverket går det en indikation till dom och bilen får den försäkring den hade innan avställning.. så det måste ju gälla alla bolag. /John |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.