|
|
|
|---|---|
ajax |
Kan någon här på forumet reda ut lite kort vad det olika beteckningarna står för såsom 0W-30 , *G5, *G4 mm mm. Vilket märke och vilken sort/kvalitet/tillsatser bör jag ha i min 525 -93 med strax över 25´ på mätaren? Dock inga synliga oljelekage eller så. Bilen körs ej vintertid. Tack på förhand |
|
Oj, sök på olja och läs tills ögonen blöder....Finns massor om det om du letar. Kan kort säga att själv kör jag på biltemas 5/50 helsyntetolja som funkar kalas till min "halvslitna" motor. Den eller deras 5/40 olja som är lite "tunnare" som varm funkar fint till din bil. MvH Thomas |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Biltemas helsyntet överskrider med god marginal klassningen för de oljor som fanns när din bil tillverkades så de är ett alternativ. Mobil super S en bra högt klassad delsyntet som kostar ca 50 kr litern är BMWgodkänd är också ett bra alternativ-10W-40 en olja som jag använder till min MB190E med 21000 på mätaren, använde den också till min fd 528-96. ///MVH Hasso Länk |
| hasso är det bortslängda pengar att köpa castrol SLX 0-30 till min? 22000 på mätaren | |
|
Baader, Japp! Jag tror inte ens att SLX är optimal för din motor. Om du ska ha Castrol så är RS 0W40 ett bättre val. Annars kan du köra på exempelvis Valvoline SynPower 5W40 (kör jag i min M60) eller Mobil's motsvarighet. Eller som sagt, Biltemas helsyntet som är riktigt prisvärd och bra. Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.