AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
830

Vad ska man ge för 540iat-95 ?

Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Denna är det Länk

78k är väl aningen högt va !!

Mvh Nikke
ja, alldeles för högt, känner till e39 540 kombi som sålts för bara några tusen mer. Har du 80KSEK lite drygt kan du leta e39 kombi istället.

E34 köps mer och mer, för att man vill ha just E34, kika vad som är gjort med bilen, det "bör" påverka priset rejält, det är billigare att köpa färdigt, än att fixa själv, är växellåda nyrenoverad, A/C renoverad, inga lackskador osv., då är inte 78tkr för mycket.

Till exempel om jag skulle fixa upp min sämre 540, till att bli i samma skick som den fina, skulle det kosta 50tkr+, nu tänker jag inte göra det, för då skulle jag äga två oanvändbara bilar, det är bättre att jag vågar använda den sämre, tills i vinter, då blir det för svårt(;

Självklart tror jag inte det är en superfin som säljs på annonsen i länken, det brukar det inte vara hos handlare, om inte priset är ännu mycket högre, men min ståndpunkt är generell, kolla vad man köper, bara för att priset är lågt, behöver inte sluträkningen bli det.

Mvh Stephan
Bilen ägs av "Jkpg Pantlånekassa" (?)
Värt att kolla upp detta??
Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Ja det lät lite skumt kanske hmm får kolla det.....

Men jag är inte ute efter en bil som jag ska va jätterädd om utan den ska kunna brukas normalt, de är ju svårsålda nuförtiden och har sett rena reapriser på 540 ner till 30k dock så är ju inte skicket super då....

mvh Nikke
Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Har luskat lite och kommit fram till att antingen så är det en privatperson som pantat bilen men ej hämtat den då det blev lagligt för banken att skriva över den på sig själva och nu försöker sälja den.

Alltså stort läge att pruta för de lär ju inte gett killen 70000 i handen för den utan snarare 35-40 så får de bara tillbaks summan så blir de nog glada !!!

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Skinnet på armstödet såg riktigt slitet ut, jag skulle inte ens åkt för att titta på den med 11 ägare i Sverige sedan -98...

Uppgifter från Vägverket:

Ägare/Brukare

Namn: JÖNKÖPINGS PANTLÅNEKASSA AB
Adress: BOX 2045
Postnr: 550 02
Förvärvsdatum: 2005-07-24

Fordonsdata

Fordonsstatus: Avställd (2005-07-15)

Antal ägare: 11

Datum för första reg.: 1998-03-24
Producentansvarig:
I trafik första gång: 1998-04-01
Yrkesmässig trafik:

Fordonet tillverkat:
Direktimport: Ja

Besiktningstermin: 2006-02-01 - 2006-06-30

Senast godkända besiktning: 2005-04-04
Föreläggande: Nej
Körförbud: Nej

Vägmätarställning, km: 197386

Skatteuppgifter

Skattepliktigt: Ja
Brukandeförbud: Nej

Årsskatt, kr: 2733

Debitering vid påställning, kr: 2960
Debiterad fordonsskatt, kr: 0
Kreditering vid avställning, kr: 0
Debiterad avgift, kr: 35
Huvuduppbördsmånad: augusti
Förfallen skatt/avgift, kr: 0
Skrotningspremie, kr: 1200
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
jag tycker man skall titta på bilen innan man drar alltför många förhastade slutsatser. att avgöra ett bilköp på hur många ägare bilen har haft låter främmande för mig, men det är ju jag de! när det gäller äldre billigare bilar brukar i alla fall jag koncentrera mig på hur själva bilen är i första hand.

eftersom jag själv är en notorisk bilbytare och har ägt 4 st BMW hittils i år skulle inte jag bry mig om bilen har haft 11 ägare på 7 år...

priset däremot anser jag är helt orealistiskt, har sett flera vetta 540 touringar 95or för runt 50.000 och under det, så det är väl dom skall ligga om dom är i "normalskick".

BMW CS #5139
Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Tittade på bilen idag och den var väl sisådär..

lacksläpp stötfångare v.fram, sprucket dimljus, sprucket bakljus samt buckla nedanför glaset som var 1 cm i diameter , halvrostigt avgas , omlackad pga krock fick jag fram , rostiga skärmkanter samt ilackat på vissa ställen , tackluckan skrapade , ja helt enkelt en massa småfel som jag irriterade mig på..

inuti bilen var den däremot fläckfri.

Är det stora ljudpaketet med 8högtalare ???

Pridet på denna bör väl vara mellan 45-48 tusen eller ???
Den verkar iallafall ha högtalarna vid a-stolparna, och det hade min gamla 540 som hade "stora ljudpaketet" med 8 högtalare.

/björn
Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Är 48k rimligt ??

Mvh Nikke
andha45
Jag tycker antalet ägare absolut är relevant i förhandsbedömningen av skicket, men det är förstås bara en av flera indikatorer. Helt klart så om man tittar på 1 000 bilar varav 500 har 1 ägare på fem år och de andra 500 11 ägare på fem år så...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.