AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
500

Värdering av e34 525i -90 24V

Re
456
Real Power
e28 528i -83
18300 mil
Det är en 91:a som är utplockad -90. Men det är kamkjedja och 192 friska hästar
Besiktigad utan anmärkning (bes period dec-apr)
servo
c-lås
rökfri
Silver metallic
ABS
Lilla färddatorn
Elhissar fram
Nya sommar däck på 17' fälgar (däck köpta under våren)
Fina vinterdäck på 15' orginalfälgar

Ingen rost, rostlagad och omlackad av firma. Dörrar under listen, framskärm samt huv är omlackat. Nyansskillnad!

EJ AC!
cd-spelare
Manuell vxl

Sänkt, framvagns inställning ej gjord än (!)

Olja behövs fyllas på ibland, den är lite "fuktig" under. Hur mycket vet jag ej.

Ungefär vad är den värd?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hej!

Ca 20' med de förutsättningar du gett hitintills iaf...

Vi/jag vet ju inte skicket på vare sig det maskinella,chassie,kaross osv ...

Gör åtminstone ett kompressionsprov först...Kontrollera också noggrannt vad oljeförlusten beror på+hur mycket det försvinner,kanske något simpelt men det KAN bli dyrt om det visar sig vara någon defekt i maskinen..

Låter också lite underligt att den redan efter 18300mil haft rostskador som behövts åtgärdats..men ,men om den har varit misskött så kan det naturligtvis stämma ändå..
M.a.o. kontrollera i möjligaste mån om miltalet verkar stämma,dvs kontrollera med föregående ägare,besiktningsprotokoll osv..

OBS,jag skriver INTE att den är skruvad,bara det att man bör kolla detta innan ett ev. köp.

Mvh Janne.
Re
456
Real Power
e28 528i -83
Tack för svaret.

Alla mina 3 tidigare BMW har tagit samt läckt olja men har ändå gått väldigt bra :o). Men det är HELT rätt som du skriver det kan vara nåt allvarligt, tack för tipset! :)

Dock håller jag inte riktigt med dej om rosten. En välskött bil kan börja rosta efter 18000 mil/15 år. Dåligt sköta börjar rosta efter 5000 mil/5år ;).

Känns som 50/50 att den är skruvad. Går på allmänskicket istället. Dock är lågt miltal bra vid en ev. försäljning, brukar byta bil vartannat år.

Kom gärna med fler synpunkter! :)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok,gissade mig till att det var "rejält" med rost :)

Enligt statistik från SBP(tror jag det var) så börjar rostskador uppenbara sig efter ca 11år i medeltal,så visst kan denna vagn du refererar till haft skador av denna art.

Men om den bara har gått drygt 18000mil så låter det bara som lite,lite tidigt för dylika ingrepp om bilen varit välskött(med tvätt,vaxning och underredsbehandling regelbundet)..jaja.

Synd att det blev nyansskillnader,annars är det ju bra att det är gjort på en firma som kan laga detta..

Mvh Janne.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.