AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.659

Vanliga fel på 328 e46

Jag e på väg att köpa en 328 e46 -98/99 och jag skulle gärna vilja veta om de har några "standardfel" som man kan kolla upp innan man köper bilen?
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
En viktig sak>>Länk

mvh
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tror ingen orkar svara bara för att det redan finns så mycket skrivet i detta ämne.

Sök på "e46"AND "fel"
Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
Är det ingen som har lust att sätta ihop en begagnatguide för e36 och e46?
Hela jävla bilen är fel konstruerad 98-00 :(

Jag är så jävla less på alla reparationer som jag har fått dem
senaste året. Har själv ett offer ex av 328 E46 99.

* Byte spindel-leden fram (måste bytas var 3-5 år eller efter 8000 mil)
* Byta kylare (enl. Tyskarna så är det ett vanligt problem efter ca 5 år), kylaren expanderar och spricker till slut.
* Byta båda bakvagns bussningarna, klassiskt fel som är ständigt återkommande (färskvara)
* Bakvagns justering (i samband med bussnings byte ett måste), jag undrar om BMW Swe gör det överhuvudtaget?
* Byta bromsskivor fram pga slagning, vanligt fel i sydligare breddgrader, där man kör lite hårdare. Eller för dem som nyttjar sina bilar till 100% ;)
* Kroniska handbroms problem, varje år måste detta justeras för mig.
* Bak chassie sprucken vänster bak (garanti rep) 98-00 alla långmilare är i farozonen +15000
åtgärdas inte detta i tid räkna med högersida spricker, syptom det gnisslar och vibrirerar vid possitiv acc (full gas) eller negativ acc (Broms) kolla in fästen kring bakaxel/chassie

detta är bara dem problem som jag har fått erfara senaste året ;)

Tror du att BMW i Svedala klarar av att göra något ordentligt ????
Nope!! de är helt värdelösa!!!!! och efter varje jävla service eller något här hos BMW så måste jag återkomma minst 2 gånger för att få något åtgärdat eller fastskruvat ordentligt!! Nu har jag börjat bojkotta BMW i Sverige och gör alla s.k. allvarliga ingrepp i Tyskland.
Dem gör det ordentligt och till 100 % samt inom en dag.
(20% billigare... :)

Jag kommer även att konfrontera BMW Swe mot BMW Munchen för att dem felen och slarven jag har råkat ut för är alldeles för allvarliga att ignorera, samt jag är en kund för dem som dessutom har flera BMW’n och jag kan mina bilar och nyttjar dem till 100% men en sak bör noteras vill man ha en BMW för att nyttja deras egenskaper och köra skiten ur dem köp en BMW M, de är byggda för hårdare bruk och tål det! Om du bara skall glida inom Svedalas gränser och inte överskrida gränser för hastigheter ”snäll pojke” köp standard modellerna. Men om du börjar nyttja standard modellerna till va de tål så kommer kostnaderna att bli skyhöga! I mitt fall har det även blivit dyrare än mot M bilens kostnader och då har jag jämfört kostnader i antal mils körning service/rep etc! ;)
ironiskt men sant.

Nu är allt iof tiptop för min offer E46 och den åker som ett skott.. kärlek på nytt ;) men mååååånga tusen lappar fattigare :(
Jag vågar inte ens tänka på hur många tusen fattigare!!!

Lycka till!
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag håller på att arbeta på en del beg-guider bl.a. E28, E32, E36 och E46.

Det är ett väldigt tidskrävande arbete och det finns mycket material att gå igenom. Men det är alltså påväg.

Men den som väntar på ngt gott.....

__
///M som i Mugge.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.