|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu är det så att jag går i tankar på att byta motor i bilen..(e30 325i -87).. till en m30 från en 535i.. Har en hel bil ståendes som jag kan plocka saker ifrån.. så det finns allt från den!! Vad behövs från 535:an... vad passar från 325:an.. så som växlelåda, el system.. m,m=).. passar bakaxelklumpen från 535:an på min?!.. ursäkta alla frågor men är så sugen på de här bygget..och inte så kunnig på de här med bmw modeller=).. Är det nån som har gjort detta nångång som skulle kunna ge mig lite tips å råd på vad som behövs..och/lr om det är helt omöjligt=).. Skruva.. det kan jag.. har tillgång till en liten maskinpark om det måste svarvas,fräsas eller svetsas nå spec. saker! Tack så mycket på förhand /peter | |
|
Välkommen.. Tråkigt svar, men sök på: e30 AND m30 och du kommer för sent till jobbet imorgon. Lycka till med bygget. Håller själv på i mån av tid. m30 i e30 |
|
|
Ta: motor, kylare, låda främre kardan, spakställ, motorkuddar, box sen är det bara att sätta igång. |
|
|
Tack så mycket för hjälpen.. väldigt tacksam för infon!! blir att operera lite ute i garaget nu!!.. hoppas bara att elen löser sig... det är det som spökar mest för mig=) Glömde skriva att motorn ska tas från en e28.. 535i.. är det nå större bekymmer då? //peter |
|
| måste ha tråg och oljepickupen i tråget från e34 535 eller e32 735 | |
|
Tjena håller åxå på å byter till M30 i min E30, jag slog in torped väggen å beställde motorfästen från www.e30.de, de passa perfa. Satte motorn i pos 3 så att kylare å fläkt ska få plats... //anders |
|
| Okej låter skoj tacksam för all info med tanke på att jag ska göra samma operation snart,, väntar bara på motor;) | |
|
har byggt klart min 335. hade en m535 e28 att ta delarna från. elen var lite bökig trots motronic-motronic men löste sig med lite pill och tips från bl.a "m30 i e30" *tackar!*. diffen från en e28 passar förmodligen inte om du inte har tur och har nån ovanlig modell som är mindre än standard på e28. minns inte exakt hur d låg till där. ja hade turen å hitta en 3.25 bromsad stor e30-diff/liten e28-diff . lycka till! är inte så svårt och resultatet är grymt kul bil. film på min räser kommer så snart ja hittat nån med dv- eller sv-ingång på datorn :p. |
|
| ;) ok | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.