|
|
|
|---|---|
| Hallo! Min 525i E34 årsmodell 90 har alla jävla INSPECTION och OILSERVICE lampor börjat lysa! Bilen var INSPECTION 2 servad när bilen hade gått 164935 km, och OLJESERVAD när den hade gått 176670 km, nu har bilen gått 193709 km. Är det Jag vet att det är dags för OLJESERVICE, men är det också dags för INSPECTION 2 service? Eller kanske INSPECTION 1? Vid vilka mil ska man serva INSPECTION 1 respektive 2? Det går också på tid har jag förstått? Nån som kan förklara detta? | |
| Om du gjorde en Inspection 2 senast, då är det nästa gång dax för Inspection 1. Dessa alternerar, dvs varannan gång det står Inspection så är det 2'an (1-2-1-2-1-2-osv). | |
|
Hej per, min 540 är servad på följande vis . oljeservice,inspektion1,oljeservie,inspektion 2,oljeservice osv... bör tilläggas att varannan inspektion 2 service är en större service än en vanlig inspektion 2(byte av växellådsolja,byte av huvudbränslefilter,kontroll av kopplingslameller + ett par saker till som jag inte kommer på just nu...hoppas du blev klokare =) dexx |
|
|
Dexx: På varje Inspection 2 ska man byta växellådsolja mm. Tror du blandar ihop I1 och I2, I2 är en mer omfattande service än 1'an. |
|
|
Helt Rätt Kenny , tänkte rätt men skrev fel..Det var en helkväll igår...=)) vi ses. en Bmw är en Bmw är en Bmw är en.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.