|
|
|
|---|---|
| Hej jag har nyss bytt pumpen i tanken på min tds touring, och när jag satt tillbaka alla slangar kablar mm så vill inte mätaren stiga. Däremot börjar reservlampan lysa när tanken är tom. alltså funkar lampfunktionen. Har provat vända upp å ner på vita plast röret i tanken så flottören är på max men utan resultat! vad är felet! jag kan även tillägga att jag provat köpa ett nytt plaströr men med samma resultat! ska man kalibrirera nått elr är det elekriskt svammel? hjälp vore tacksamt! | |
| Ingen som kan ge nått råd förutom verkstad. Kan tillägga att jag drog ur kontakten från armaturen och mätte på stiften med en likadan tds och fick samma värden på bägge. och när jag plugga in armaturen i hans bil fungerade den! Var kan felet vara? | |
|
Eftersom ingen annan... En lurig grej kan vara att tanka med tändningen på. Då går inte mätaren upp. Kan det vara något sånt, att du monterat med tändningen på och stuckit ner pmpen/mätaren utan resultat...? |
|
| Har provat haft tändningen av men med samma resultat. ska nu prova koppla ur batteriet, läste i några gamla inlägg att det kan funka. Är det vanligt att mätaren i instrumenteringen pajjar? Vad finns det mellan mätaren och armaturen? Är det ingen som haft samma problems?? | |
| Har läst om nå batterier som ska finns i instrumenteringen kan det vara nått sånt som spökar elr? kabelarna till armaturen i tanken verkar visa rätt värden då jag kollat på en likadan bmw. Nu börjar jag bli less!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.