|
|
|
|---|---|
|
Har ett par detaljer i framvagnen som jag behöver veta exakt vad det är. Får hämst gärna länka en bild om sådan finnes. * STEERING LINKS- styrstag? * THRUST ARMS (upper control arms) * CONTROL ARMS Mycket tack! Tack för ordet, DANNE Min bil: Länk | |
|
Dandelue: Länk Länk Länk |
|
|
Tackar Starre. Det var från den sajten som jag fick frågorna... och tillslut även svaren. :) Tack för ordet, DANNE Min bil: Länk |
|
|
Vad heter "Sway bar link" på svenska? Länk Tack för ordet, DANNE Min bil: Länk |
|
|
Tror ni att defekta sådana kan framkalla skakningar vid inbromsning? Tack för ordet, DANNE Min bil: Länk |
|
|
Kränghämmarstag (AKA 'knirkstag' på din E34... ;-)) /// Gunnar E. |
|
|
Låter lågiskt... :) Tack Gunnare. Tack för ordet, DANNE Min bil: Länk |
|
|
Sway bar link = k-hämmarstag = pendelstag - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
Vad tror ni om skakningarna? Kan de försvinna efter byte av k-hämmarstagen? Vad jag hört ska man helst byta på bägge sidor... Tack så länge, DANNE Min bil: Länk |
|
|
Njae.... Kränghämmarstagen har knappast någon inverkan på det där med skakningar vid inbromsning - dom är i princip obelastade så länge bägge framhjulen är lika mycket infjädrade. Skakningar brukar snarare orsakas av dåliga casterstagsbussningar (stora bussningen i bakänden på det som kallas 'thrust arms' på länkarna ovan). /// Gunnar E. |
|
|
Gunnare. De bytte jag i förrgår... Tack så länge, DANNE Min bil: Länk |
|
|
OK, kan dina bromsskivor vara skeva eller ojämnt slitna? Är länkarmsbussningarna bytta? Hjulbalans OK? /// Gunnar E. |
|
|
Idag bytte jag krängningshämmar stagen på båda sidorna... Inget mer klonk i framvagnen. SKÖNT! Då är det bara att byta broms skivorna i fram kvar. Har någon nått förslag till justa skivor? Tror att jag skulle vilja ha slitsade/borrade skivor. Vad tror ni om skivorna som rekomenderas till Greenstuff beläggen? Tror ni att Brembo har lite justare skivor än standard? DANNE Min bil: Länk |
|
| Har kört på Brembos "vanliga" skivor ca. hundra mil nu och finns inget att klaga på. Verkar vara riktigt fin kvalite'. | |
|
Grumpy- Nej, jag vet att Brembo har riktigt bra grejjer, men jag behöver uppenbarligen skivor som kyler/tömmer damm bättre då de gammla blivit skadade med de lite hårdare greenstuff beläggen. Har de slitsade/borrade skivor? DANNE Min bil: Länk |
|
| Tyvärr har jag ingen koll på vad som finns till 540, men jag vet att det finns slitsade skivor som heter Brembo Max. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.