|
|
|
|---|---|
|
Hur ofta skall detta göras? Är det svårt att byta själv? Hur vet man vilken t.ex vilken remspännare man skall ha. Finns ju olika till modellen verkar det som, och det går efter tillår: 199708 el 199709. Kan t.ex mekonomen eller nån se exakt vilka remar jag skall ha? Hoppas nån kan svara. För jag tycker mig kunna se nån torr spricka på nån rem så ett byte kanske vore dax. V8 muller. | |
|
Har bytt nyligen på min bil eftersom jag också såg en massa torrsprickor köpte remmarna på Bmw 2st sammanlagt kör inte V8:a kan tilläggas.När man ska byta har jag ingen koll på.En jag känner som körde Bmw taxi bytte inte på 25.000mil.Själv har jag bytt på samtliga bilar när man ser tydliga torrsprickor är ingen stor kostnad direkt att byta men tror många Bmw bilar överlag rullar med halv sunkiga remmar.Spännarna bytte jag inte men har bytt sådana när de börjar ge ifrån sej störande missljud på bilar jag ägt mvh |
|
|
Mekonomen vet vilka remmar Du skall ha! De kollar efter reg.nr. Spännare behöver Du sannolikt inte bry Dig om. Det är lättast i världen att byta remmar: Ned med plastskyddet under motorn; det sitter 2 st spännare i underkant, framtill på bröstet (med fjädrar/dämpare o mutterskallar); lossa dessa muttrar, o dra i remmen, så får Du den i handen :-) Det är en intrikat, och underbar konstruktion! Det enda Du behöver tänka på är hur de löper, men det ser Du när Du tittar på remskivorna, med gamla remmen på! Jag har bytt OTALIGA remmar, på mina M60! När nya remmen är på plats, låter Du sträckarna göra jobbet, + att Du kan hålla ned dem litet, för att få c:a 5mm slack. Sedan spänner Du bara åt muttrarna! Gäller både generator o klimarem! /Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Tack för svaren. Jag får höra på affären då vilke remar jag skall ha. När byter man remspännare då? V8 muller. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.