|
|
|
|---|---|
|
var ute å provkörde min BMW turbo (m30b34 turbo) å låg i ungefär 200 blås med o,2 i ladd, då började den blöddra å låta illa å jag saktade ner å stannade eftervägen å såg att de bolmade rök från hålen i huven...de visade sig vara vattenånga som kom ut från vevhusventilationen som numera efter konverteringen är öppen :S allt vatten i systemet kokade ungefär... är de toppackningen som gått tror ni :) ska toppackningen gå vid "bara" 0,2 i laddtryck isf?! ///JOhan | |
|
Toppackningen går ju även på BMW's utan överladdning. Det är nog inte laddtrycket som blåst din packning. m30 i e30 |
|
|
näe, de är sant..men den gick ju sönder nu när den blev överladdad :) ///JOhan |
|
|
sen har jag trimchip monterat så min tänding är nog lite höjd, de kan ju ha bidragit när jag låg å pressade den i 6500 Rpm med mycke folk i :P ///JOhan |
|
|
Kör man 200 knyck kan man räkna med diverse skador på motorn. BMW - För att det känns rätt! |
|
|
ja,men är de toppackningen som har gått när de kommer vattenånga ur vevhus ventilationen?! ///JOhan |
|
|
Låter troligt, tyvärr. m30 i e30 |
|
|
happ, blir till att byta då hör ja :) tackar ///JOhan |
|
| Gör ett komp test så får du reda på om toppackningen gått. Vatten i motoroljan? | |
|
har inte hunnit kolla oljan än...åkte hem till flickvännen med bruksbilen direkt efter de hände å tröstar mig lite ;) ///JOhan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.