AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
635

AUC i 540 1995

samke
hej.
fick listan på standardutrustningen skickad av en vänlig själ här på autopower. men nu till frågan: såg att AUC (grejen som stänger ute dålig luft) inte är standard. kan man eftermontera den? vad är det som behövs?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
På tyska: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
samke
förstod inte ett snyft. men fanns lite bilder man kunde titta på iaf. :)

om man skulle lämna in bilen till bmw..hur mycket skulle dem ta för det?
och om man ska ha AUC måste man då ha automatisk klima
(den med knapparna ist. för runda sakerna)

Jag hade AUC i min 530 med "lilla" kliman.

///Micke
Touringklubben: Länk
Jag har också AUC och lilla kliman i E34an, grannen har en likadan men har det inte. Är det ovanligt?

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Du behöver den digitala klimastyrenheten(sitter längst fram, höger sida, inskjuten framför kupé-filtret) samt manöverpanelen i kupén, med AUC-funktion. (med viss reservation för hur servofunktionen är konstruerad, vad gäller spjällstyrning). Borde dock vara densamma för bilar med o utan...) samt givetvis sensorn för smutsig kupéluft (sitter dock i kontrollpanelen så vitt jag vet, så byt hela panelen...). Jag har aldrig gjort denna konvertering, men har haft isär halva mitt klimasystem nyligen, så jag har kännedom om det mesta (o DYRA..suck..). Vad jag förstår, är det endast styrenheter som avgör. (borde naturligtvis ha tagit bilder o lagt ut, då dessa kanske kunde varit till hjälp för andra människor..) Jag fixar nästa gång...

Mvh
/Anders

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Jag har inte upplevt AUCn ( E34 och E39) som specielllt fantastisk så att den är ett "Måste-ha" visst stänger den när man skall förbi en Ukrainsk tradare i en rejäl backe men för vardags bruk klarar man sig fint ändå (kör så gott som aldrig åter cirkulation ändå)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.