AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
844

PANIK! Strulande k-jet på 323 e21

Bl
211
Bladh
E30 325i Touring -89
E28 528i -87
Som det låter. Har bytt motor och kommer inte ihåg hur alla vakumslangar ska kopplas. Klantigt? Japp...
Jag ska köra på Knutstorp nästa helg och då måste den vara igång.
Problemet är att jag inte får tillräckligt tryck ut i spridarna. Det kommer inget från spridarna när jag kopplar loss dessa. Bränsle kommer fram till insprutet men inte vidare. Ska sägas att insprutet inte har varit i drift det senaste året. Något som hängt sig? Har jag missat någon viktig slang någonstans.
När jag lossar banjobultarna så är där tryck. Men spridarna öppnar inte.
Jag har satt på extraktor samtidigt med motorbytet så det blev en del slangar över samt att jag har lyckats med att förvara slangar till fyra bilar på samma ställe. Svårt att se om det blev någon över med andra ord...

Har någon ett schema över slangarna på en 323 e21:a? Någon som kan plåta sin bil eller har en bil jag kan titta på? Eller bor det någon som är duktig på k-jet i närheten av Sjöbo som man kan muta?

Börjar känna en viss stress och paniken sprider sig i kroppen. Vill inte köra med en 540 på Knutan igen... HJÄLP!!!

// Anders
Ru
38
Runarn
E39 520iAT - 97
2 x E21 323i 80/82
Kolla att luftmängdemätaren(tallriken) inte sitter fast, utan kan bevägas. Det hände när min E21 vägrade att starta.
Bl
211
Bladh
E30 325i Touring -89
E28 528i -87
Den är fullt rörlig. Ska på den nu igen. Måste ju få spridarna att öppna sig... =(

// Anders
Bl
211
Bladh
E30 325i Touring -89
E28 528i -87
Bilen rullar! Helgen räddad...

// Anders
li
78
lindbergern
M3 -87 (E30)
M635 -84 (E24)
520D -09 (E61)
vad var felet?... misstänker att ja har nått liknande fel på min 323
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.