|
|
|
|---|---|
|
Tjenix! Nu börjar ja bli trött ! Bilen trycker ut kylarvatten från evakueringsslangen (som sitter på sidan av kylaren) till följd av att kylvätskenivån sjunker och till slut blir bilen varm. Har haft bilen på verkstad och fått konstaterat att det inte är nåt fel på vare sig toppackningen eller toppen. Fick beskedet byt kylaren så bör problemet försvinna så jag skaffa en kylare idag och montera den men problemet kvarstår. Nån som har nån ide om vad som kan vara fel ? Tacksam för svar M.v.h nordstedt BMW the best car ever built | |
|
Någonstans försvinner ju kylvätskan. Läcker den synligt någonstans? Ryker bilen vitt? Hur ser oljan ut? Sen undrar jag hur verkstaden konstaterat att toppackningen är OK, hade dom inget mer att komma med? Kylaren brukar man byta om den hängt sig eller om den läcker. /Krille Min bil: Länk |
|
|
hej Rollof kylvätskan försvinner (läcker ut) genom slangen som sitter på sidan av kylaren. Bilen ryker inte vitt, och oljan ser bra ut inget vitt klegg osv. tar ja av kylarlocket så kan man se att kylvätskan stiger till följd av att det rinner ut genom evakuering slangen.vad ska slangen vara bra för vad har den för funktion? BMW the best car ever built |
|
|
Hej Har du använt samma kylarlock? Som sagt hur har verkstan konstaterat att toppen är OK, CO mätare eller? FAF |
|
|
Nordstedt: Det verkar onekligen som att din motor bygger upp ett alldeles för högt tryck i kylsystemet, varav det rinner ut genom evakueringsslangen. Med andra ord, i mina öron låter det som om nånting är galet i toppen. /Rollof Min bil: Länk |
|
|
Hej provtryckning av topp samt kompressionsprov,avgaser ivattnet,olja i vatten. Bilen lämnades in för att få konstaterat om där var nåt fel på toppen och det var det inte. har varit ute och kört en rejäl runda med bilen och den har inte tryckt ut en droppe kylvätska så det ordnade sig kanske ändå. Tack M.v.h Nordstedt BMW the best car ever built |
|
|
Provtryckning av topp? Man har med andra ord haft lös den... Då var det kanske nån luftficka i kylsystemet eller nåt. Skönt att det ordnade sig iaf! /Krille Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.