|
|
|
|---|---|
D.Diggler |
Snart dags att byta kamrem på min 525:a. Eftersom jag blivit student så är ekonomin sisådär. Har hört att det ska finnas en bra mek utanför Växjö, eller vet någon om något annat bra och billigt ställe? HaTa VoLvO!!! |
|
kan rekomendera forsbergs bil i älmhult - BMW handlar/verkstad med överkommliga priser (i mitt tycke) mvh Danne 390Nm - oljebrännare! vågar trotsa vintern = 20" monterade... =) Länk |
|
|
Värnamo Bilservice är jäkligt duktiga och prisvärda!! //Tobbe |
|
BMW-frälst |
Rekommenderar BeTe Bilservice i Växjö, f.d auktoriserad BMW-verkstad, bra pris och mycket kompetens! /Martin |
| BeTe utan tvekan, billiga och som sagt mycket kompetenta | |
|
Har dom tillgång så man kan göra ett diagnos test på bilen? Vad brukar ett sådant kosta ungefär? Mvh Patrik 325i -92 |
|
| Om du menar ifall dom kan läsa av felminne och dyligt svar: JA .Dom har nyligen uppgraderat sin service dator(BMW orginal) så att dom även kan läsa felminnen på bilar med den nya kontakten. Brukar lämna min bil hos dom. Bytte nyligen värmeelement, 2000 kr billigare än den RS-bilar. Enligt RS var man tvungen att tappa ner ac:n. Bete fixade det lika bra utan att tappa AC:n. | |
D.Diggler |
Tackar för alla svar, ringde BETE, trevliga! |
|
Rekomenderar BeTe, till dem som undrar varför det är en före detta auktoriserad BMW-verkstad så berör det på att BMW fick en idé att den firma som har försäljningen också skall ha servicen därav före detta BMW-verkstad. Men de är fortfarande bäst i Småland på BMW. |
|
| Skall Forsbergs vara bra?! Har hört en riktig tråkig historia utav en kompis far som har lämnat in sin bil där samt lite egna erfarenheter.... Har också hört att en icke auktoriserad verkstad skall vara bra i Växjö innan men kommer inte ihåg namnet. | |
|
Hej Digger I Sävsjö finns en mycket duktig BMW verkstad som heter NIFAB. Jag har hört mycket goda vitsord från folk som varit där. Jag bytte motor på min 518 där för några år sedan, allt fungerade perfekt. mycket nöjd. //Roger |
|
|
CETE: Förr var Forsberg mycket bra. Hur de är nu vet jag inte, men Johnny var suverän på att hitta felen direkt. Jag bodde i Älmhult tidigare och hade inga problem med Forsbergs. Alla verkstäder KAN misslyckas, glöm inte att det är människor som jobbar där, ett eller ett par fel innebär inte att de faktiskt är dåliga! Detta gäller för alla verkstäder, något misstag ska inte sänka alla mekanikers betyg! [ www.tocnet.nu ] |
|
|
D.Diggler, kolla om A-ges Bilservice har tid! :) [ www.tocnet.nu ] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.