|
|
|
|---|---|
|
Hej Mitt batteri har laddat ur och jag skulle sätta det på laddning men jag lyckas inte ta bort kåpan som skyddar batteriet. Har en E46 där batteriet finns där bak i bilen. Vet nån ifall det sitter nån form av skruv eller spärr i den bakre ändan av kåpan, har tagit bort de främre skruvarna. Tack på förhand | |
|
Förutom skruvarna, sitter det två styrningar i kanten närmast bakljuset som håller den på plats. Du måste först lossa lite på klädseln vid sidan, sedan kan du dra kåpan rakt upp. Jag har en bild på det, som jag kan skicka om du vill. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Som Erik W säger så måste kåpan lyftas uppåt i innerkant (vid högerskärmens insida). För att detta ska vara mögligt måste du lossa ett clips som håller klädseln detta clips sitter precis under hatthyllan ovanför höger bakhjul. När kåpan är löss i innerkanten är det enkelt att lossa. Kolla i instruktionsboken så tror jag att du örstår, fattade inte själv först. |
|
|
Tack för svaren, det skall nog gå bra nu. Erik du kan gärna maila bilden för säkerhets skull. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.