AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.285

Vet ni en bra MICRO-DUK?

Njuren
Hej!När jag får tid över i bilta men typ väntar på tjejen så brukar jag rensa instrumentpanelen med torr microduk vilket funkat utmärkt tills nu när ja behöver en ny.Brukar köpa duken på MICRO men nu finns de ej kvar,de har en ny sort som e skitkass.Den "flagnar" och bara drar runt dammet.Vet ni någon bra duk och var man kan köpa den?Har testat biltemas den var oxo kaSs.

Mvh Njuren

BMW - i nöd och lust?
Hej !

Micro säljer sedan en tid tillbaka Meguiar's sortiment I det så finns det ett trepack med microdukar, men det kostar en slant...309:- (alltså 103:-/styck). Jag köpte precis en sats, men jag har ännu inte hunnit testa dem. De känns dock tjocka och rejäla, och iom att de kan tvättas så kommer de äcka LÄNGE.

Jag har tidigare kört med Sonax microduk (jag har åtminstone för mig att det var av märket Sonax). Den kostade runt 70:- vill jag minnas på AutoExperten.

mvh Mats N
PS. Jag var själv intresserad av Biltemas microdukar (2 stycken för 19:-)...men jag uppfattade på dig att jag kan skippa att testa dem.
bustorp
Jag köpte några på Rusta för 39:-/3 st. Fuktade funkar dom hyfsat till inredning, tycker jag.

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Länk
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Jag har använt "Swiffer" ibland. Den är väl tänkt att användas till golv inomhus egentligen. Den tar upp damm väldigt bra. Nackdelen är att den är inte så hal på sträva ytor. Finns nästan överallt där man kan köpa städgrejor. Varuhus, mataffärer etc.

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Njuren
Thanx boys!

BMW - i nöd och lust?
Meguiars microfiberdukar är superba! Sonax lär också va alldeles utmärkta, och finns som Manor skriver på Autoexperten.

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Säljs ju på vanlig mat butik typ hemköp. Har en därifrån och den funkar fint. Bara köra den i tvättmaskin nångång ibland när den är för skitig.

V8 muller.
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
ELON säljer en microduk som är KANOON!!! jobbar själv där och gissa om jag har ett par stycken ;O)

---
King of the road
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.