AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.026

Hur f-n kör folk egentligen?

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Senaste tiden har jag typ varannan dag fått tvärnita då folk som ligger i andra filen o tycker att min fil är trevligare att åka i inte kollar sig för innan dom bytar fil. En dag så går det säkert inte lika bra. Samma sak när folk när dom svänger in på en "tvärväg" ska gena över i mitt körfält istället för att ta ut svängen som dom borde... kan man montera nått stort galler i plåt i fronten på bilen o bara köra in i deras bil o slippa att ens egen bil blir demolerad? skämt åsido.. hur fan lär sig folk att köra egentligen?

Paap Reeder
.... håller helt med dig!
... dock är det så ... nästan i a f .... att det är "tillåtet" att fixa till några rejäla whipplash om ngn byter fil så du inte hinner tvärnita.

MVH /// Paap R
Om det inte är så att du ligger i fel fil och dom är F_B på dig , för att du hindrar dom ??

Bara en undran ....... från andra hållet .

Krister
BMWCS Nord
BMWCS 1172
Paap Reeder
... aha så långt tänkte inte jag.

Jag bara hängde på tråden ty så sent som igår eftermiddag körde en barnfamilj ut i vä-filen med en Fabia tror det var.

Delta hastighet mellan hö <-> vä-filen var minst 50 kmh .... men jag tänkte Okejdå ... Gud fader har kanske inte bäddat för barnsängar just nu så jag nitade 4-kolvarna fram.

När jag så passerade dom såg jag att hela gänget var totalt ovetande.

Sacramento!

MVH /// Paap R
Sp
3.093
Spajjjs
För att jag hindrar dom från vad? Det händer alltid när jag kör i vänster fil när d e dubbelfiligt o dom ska från högra filen o in i min fil samtidigt som jag ska köra om dom...

Krister: du menar alltså att du skulle kunna få för dig att göra så om du blir förbannad på någon.. hoppas för din egen skull då att du inte gör så mot fel person... någon som kanske är väldigt rädd om sin bil....

Du kan vara lungn Spajjjs , jag gör inte sånt , men kan bli irriterade på dom som ligger i omkörningsfil hela tiden , och då är det svårt att få till flyt i körningen ( trafiken )

Krister
BMWCS Nord
BMWCS 1172
Sp
3.093
Spajjjs
Krister: hur stor flyt skulle det vara om alla höll sig i högerfilen? Jag kör i vänsterfilen pga att jag håller högre hastighet än dom i högerfilen, på så sätt flyter det bättre ju..

Hm , tror nog vi pratar annat språk .

Om man hinner upp en bil så kör man om i V filen ,för att sen återgå till H filen , för att släppa fram dom som kör fortare ........och om du kör fort , så kan nog många missa dig i backspegeln , och i det läget skylla på dom som kör ut framför dig .........Hm , visst dom har brustit i uppmärksamheten bakåt , men om du kör fort , så får du kallt ta med dom i beräkningen , bara mina 2 cent

Krister
BMWCS Nord
BMWCS 1172
parolof
exakt, vänsterfilen är enbart till för omkörning
Vad är det med all mötande trafik som ska ha vänster hjulpar på mittlinjen? Livsfarligt
Sp
3.093
Spajjjs
Om en bil i högeriflen håller 10km/h mindre än minimum så gör detta att alla bilar får sakta ner.. varför då hålla på att byta körfält hela tiden? så länge jag kör lite fortare än alla i höger körfält så ser jag ingen anledning alls till att byta?

""och om du kör fort , så kan nog många missa dig i backspegeln , och i det läget skylla på dom som kör ut framför dig .........Hm , visst dom har brustit i uppmärksamheten bakåt , men om du kör fort , så får du kallt ta med dom i beräkningen , bara mina 2 cent"" -

nu handlar det inte om att jag kör i 120 på en 50 väg genom stan utan att jag kör i 50km/h o bilarna i högerfilen håller som jag skrev ovan, 40km/h kanske. Att dom sen brister i uppmärksamheten är deras problem men som lätt kan bli mitt om deras spegel eller så sitter i sidan på min bil...

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
ETrettio: Jag kör så på dom vägar där det är kraftiga spår i vägen för annars drar bilen lite som den vill med mina fina 255or bak! Kanske inte med vänster hjulpar på mittlinjen, men ganska nära iaf..!

Min Bil - Länk
parolof
"Om en bil i högeriflen håller 10km/h mindre än minimum så gör detta att alla bilar får sakta ner.. varför då hålla på att byta körfält hela tiden? så länge jag kör lite fortare än alla i höger körfält så ser jag ingen anledning alls till att byta?"

nej, det är ju din egen väg verkar det som..(ironi)
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Jag brukar oftast hålla en lite högre hastighet och då brukar man ju normalt sett hålla sig i det vänstra körfältet men vissa försår tydligen itne det utan dom ligger o slöar ner trafiken där. Visst får jag itne köra för fort men det är upp till mig och det är en oskriven regel att kör man fort så håller man sig i vänster filen och tvärtom!

Min Bil - Länk
Sp
3.093
Spajjjs
paraolof: menade såklart vänster körfält..

e34briliant: jag menar de som verkligen kör på mittlinjen och lite mer ändå inge kul på lite smalare vägar när man får åka utanför asfaltskanten bara för nån idiot inte vet vart han har hjulen på bilen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.