|
|
|
|---|---|
| Någon som har koll på vart man kan hitta en bra och inte för dyr navigator (GPS) till bilen alltså ingen sån där liten bärbar sak utan en riktig att sätta fast i bilen. Ska ju helst inte vara för basic utan att heller inte vara någon high tech grej för 15k | |
|
jag har en vdo ms 5000 i min bil. riktigt bra faktiskt. ganska lätt att montera i bmw. om man är lite händig iallafall. Automat är bekvämt men helst med V8 muller |
|
|
sök på blocket glömde jag skriva. Automat är bekvämt men helst med V8 muller |
|
|
Kolla in Mitac Mio då. Jag skickade mail till leverantören i Kina för att se hur mycket de kostar från fabrik. med 512mb SD och alla kartor förinstallerade med svenska röster samt hållare till bilen och extra antenn skulle den kosta 2.450:- INKL tull, moms och frakt. Men då var man tvungen att beställa i kartonger om tio stycken. Kruxet var att man var tvungen att bifoga ett utdrag från bolagsverket som intygar att man har ett registrerat företag, man var även tvungen att ha ett utdrag på bolagets föregående räkenskapsår. Men är det nån som har det så kan vi ju gå ihop och beställa en låda! |
|
| Missade att du inte ville ha en bärbar sak, inte för att jag förstår poängen med fast monterade, det ökar ju bara stöldrisken med såna saker fast monterade. | |
|
EvergreeN: Blir det ett gäng kan jag vara intresserad. Vad är ungefärlikt ordinariepris på en dylik i Sverige? |
|
|
Hej Jag är också intresserad av denna navi om vi blir några stycken och någon har ett företag så vore det kanon. |
|
|
Alla som är intresserade maila mig på: henrik@svensson.com Så fixar jag ihop en lista på folk som vill beställa. Obs, maila inte om du inte har råd att betala, jag lägger inte ut pengar för någon. Jag ska kontakta dom igen och höra om man kan göra en kontantorder, fattar inte varför dom vill ha bolagsnamn osv om man inte ansöker som kreditkund. |
|
|
Hej nu har jag tittat runt lite och funderat. Det är nog inte så dumt med en portabel gps i bilen lätt att flytta till annan bil. och inte minst lätt att ta med till jobbet (kör lastbil) :) Har tittat lite på tomtom 300/500 Är det någon här som har erfarenhet av en sån vore jag tacksam om jag fick veta vad ni tycker om den |
|
|
EvergreenN, vilken variant av Mio är det du kollat på? |
|
| Mitac mio 269 med kartor för hela Västeuropa är bäst i test.. | |
| Jag ser att minnet inte var 2,5 Gb som 269 har så det var nog en annan modell.. | |
|
EvergreeN: Är alla kartor för Västeuropa inkluderade? Vilken modell av Mitac Mio var det? Mvh |
|
|
Hallå! Jag har mailat fram och tillbaks med fabriken i Kina och deras generalagenter i Europa. Dom har tydligen skaffat en generalagent i Sverige nu också och bundit sig till ett avtal att all import skall gå genom dom. Mailade den svenska generalagenten och dom vill inte släppa till.. Så det funkar inte detta.. tyvärr.. Så ni kan sluta maila nu, jag kan inte fixa något.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.