|
|
|
|---|---|
|
Har en 89a 320 touring, dvs "nya" motorn. Och vill sätta ner en 325 motor i den. Har hittat en motor jag skulle kunna tänka mig, men det är "gammla" motorn. Vad är det som skiljer dom åt? Dvs vilka modifikationer skulle jag behöva göra föratt få det att funka? Tacksam för svar! | |
| Ingen som vet? :| | |
|
Bara att stoppa i, 325 kom väl bara med motronic vad jag vet. I värsta fall funkar det med 320ins box och LMM men har du dem från 325 också är ju det bara positivt. Kabelstam är likadan. Vad menar du med "gamla motorn"? ///BMW - Was sonst! |
|
| icke kat versionen mistänker jag. (-87) | |
|
Precis som powerpak säger. icke kat version. Om 325an bara kom med motronic eller inte vet jag inte. vet bara att motronic kom som standard 88. Polarens 325a har iofs motronic, men förusatte att dom hade bytt motor i den till "nya", kanske stämmer att alla 325or hade motronic? Nån som har en 325a innan 88 som kan verifiera vad för styrsystem som sitter i den? Tacksam för mer svar :) |
|
|
Har en 325 motor till salu. Kommer från en 325IK-87. Och den har iaf Motronic box. /Johan Min bil: Länk HRE H&R ACS Arqray |
|
|
Johan99. Var din motor jag syftade på. Var jag som ringde förut. Har den 15 polig eller 20 polig kontakt? Länk Ringer imorron om jag inte får svar här innan |
|
|
Alla m20b25 motorer har motronic om man inte konverterat. MvH Björn |
|
|
Okej, det jag ville höra :) Tackar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.