|
Sida 7 av 7
|
|
|---|---|
svavelvinter |
Moffe Greven: en v70R har 300 hästar orginal |
|
Moffe Greven: Jag tror nog att Volvon tar M5:an upp till 100km/h men sen tror jag den får det svårt. Med tanke på 4wd o samma vikt som M5:an |
|
|
svavelvinter Gamla V70R har 250-260hk beroende på årsmodell, sedan finn sju Nya V70R som har 300hk Duffyman Gammla V70R finns även utan 4WD, en sån med chip är nog tvärt om, alltså seg upp till 100 men bättre efter. |
|
| Är det inte väldigt mycket jämförelser mellan M5 kontra chippade bilar i alla möjliga former.Trodde tråden handlade om orginalbilar? | |
| jo... men hur ställer sig m5:or mot nya v70 och s60r då? | |
| e-60 m5 och e-39 m5 borde väll hänga av en R bil har sett o-100 på runt 6 sek på s60r och efter hundra så rycker förmodlingen M5 an med 200hk mer ifrån?! kanske en tabell skulle passa in här! | |
|
Jag har inte sett ett enda test på V70R och S60R där bilarna presterar angivna prestanda siffror. Sedan kan jag i alla fall tycka att det inte är särkskilt rättvist att jämföra bilar som riktar sig till olika kundsegment. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
| Att ni ens jämför V70R och S60R med M5 E39 och dessutom E60, som kör ifrån ferraris,porschar,lambo osv. De spelar i en helt annan liga än volvon. En M5 3.6 kör ifrån standard V70R och S60R. Har testat med M3 3.2, de går inte hårt. Jämför de istället mot BMW 540i, tror det skulle bli rätt jämnt mot en manuell, tror dock bmwn är strået vassare :) (OBS LANDSVÄGSRACE, INTE 0-100) | |
|
Jag tror också en 540i är en bättre värdemätare. Man kan inte förvänta sig underverk av 300hk, 4wd och ganska mycket vikt....speciellt gäller detta V70R som förmodligen får marginellt med stryk av s60 t5 på rakorna. Flåklypa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.