|
|
|
|---|---|
|
hej De e så att jag ska köpa en 325 e30 som e tok sänkt, och de e sån jävla hjul vinkel på bakhjulen så att de nöter gummi som satan. Tänkt höra med er kunniga om de finns nått att göra åt de? | |
|
Jag har bara sänkt 3,5cm och ändå är mina nästan nya däck (1000mil) helt utslitna på innern. Det är trist. Knappt det är värt det. Men jag vette tusan hur man åtgärdar problemet. Ett tips är ju att inte åka runt med onödiga tunga grejor i skuffen. För att minimera vikten och därmed cambervinkeln. |
|
| Det är inte först o främst cambervinkeln som gör att det sliter snett på däcken utan det är att hjulen även blir att peka utåt (toe) som gör det. | |
|
Highway Star: Nja, du har delvis rätt. Hjulen pekar inåt.. Toe-in. Hade det varit toe-out så hade bilen knappt gått att köra iom med att det rör sig om flera millimeter vid tunga laster eller låga sänkningar.. /Anton |
|
| Hmm jo.. självklart.. menade rätt men skrev fel ;) | |
| Och Toe-in ska man bäst justera direkt efter man sänkt en bil eller gjort något annat som påverkar hjulvinklarna. | |
|
det tråkiga är att en original e30 bakvagn inte medger så mycket justeringar av hjulvinklarna... MVH Johan K |
|
| Då är det lite värre... ;) | |
| vilken sänknings sats ska man ha för att få en mer normal hjul vinkel? Den e 70mm sänkt runt om, med 15" fälgar. | |
|
Original eller M-chassi burkar vara ganska bra... /Anton |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.