|
|
|
|---|---|
|
Japp. Det var deras hänvisning då jag fick avslag på min ansökan. Djupt besviken blev jag eftersom jag hade ansökningsblankett och broschyr som ej visade några sådana hinder. Det hade tydligen införts under våren 2005 enligt LF Karlstad. Detta för att det kommit in för många "yngre" och olycksdrabbade fordon i beståndet. Dåligt att det ej nämns ett sådant väsentligt krav på deras hemsida och det material man kan ladda ned där! Det finns fortfarande kravspec. i det materialet som är indelat i bilar: * 4 år eller yngre * 5 år eller äldre * Klassiker - bilar minst 20 år i originalskick * Veteranbil - bilar minst 35 år i originalskick Uurk för dem. | |
|
Jo, på gott och ont så har de blivit sten hård på det tydligen! Bilar som din tycker jag ska gå att e-försäkra! Men den bistra sanningen är att för många missbrukar denna försäkring så de har väl ingen val att göra så här. Jag är själv så glad att jag fick tummen ur i tid och hann försäkra min i tid! Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
I våras när jag kollade premien på mc fick jag inte ens försäkra min R6a i LF om jag inte haft hemförsäkring mm minst 1 år. Fick inte ens ett prisförslag på 150k/år! Tur att det finns andra bolag! |
|
|
Dåligt att de inte skriver om ändringarna på sin hemsida. Förstår dock varför de ändrat sina regler. Tex M3 E-36 lär ju vara ganska överrepresenterad i skadestatistiken för de flesta bolag som försäkrar dom. sw |
|
|
Wadstedt79: Å andra sidan har just M3'an inte varit särskilt enkel att få entusiastförsäkra alls de senaste 5-6 åren... tror inte det är BMW som gjort att de ändrat reglerna faktiskt, det är inte många modeller som har godkänts för EF från BMW... Nåja, man får vara glad att man har fått försäkringen, nu gäller det att hålla fast i den hårt ;-) /Marcus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.