|
|
|
|---|---|
|
Ja hur mycket skiljer det på försäkringen? Någon som har koll på det här? MVH Patrik | |
|
Hej, Om man har länsförsäkringar så skiljer det ingenting.. Har även läst i något inlägg att IF inte heller särbehandlar "importbilar" förutom det vanliga då som märkta rutor.. Mvh Jimmy |
|
| Beror på vilket bolag du frågar. Senast jag hörde med Länsförsäkringar var det ingen skillnad. | |
|
Okey tycker också det låter konstigt faktiskt. Men folk använder det som försäljningsargument. MVH Patrik |
|
| Är bilen tillräckligt ny så har du ju 3 års vagnskada på en svensksåld och klarar dig därmed med enbart halvförsäkring. | |
|
Jo det vet jag. Men jag tittar nog lite på 02-03 så det gäller ju inte så länge till hur jag än gör. Men annars är det inget som skiljer menar ni då? MVH Patrik |
|
| Om bilen varit i sverige i mer än 2 år. Så e det samma försäkring som sv-såld. Så e det på Folksam. | |
|
Kalle m3- fel, folksams regler nyss saxat från Länk Reglerna gäller i ett år räknat från registreringsbesiktningen. Därefter betraktas bilen som svensksåld. Reglerna avser Folksams bilförsäkring, OK, Honda och Toyota Bilförsäkring samt Opel Försäkring. |
|
| märk väl att en bil upp tom premieklass 28 på delkasko räknas som svensksåld direkt | |
|
Det skiljer visst hos länsförskringar . +3000-5000kr i självrisk för masinskada. +10000 vid stöld om du inte har intyg på att du ha alla nycklar. |
|
|
Överlag kan man också förvånas om man har en importbil att man kan bli något annorlunda behandlad av handlare och verkstäder. Speciellt vid inbyte och om något större fel uppstår. Frågan är också hur värderingen av en importbil är om du totalkvaddar och ska få ut pengar av FB? Annars tror jag faktiskt att skillnaderna är små idag. |
|
|
Leffman: Det har du iofs rätt i men på premierna skiljer det ingenting.. Mvh Jimmy |
|
|
Tack då har jag fått svar på mitt. MVH Patrik |
|
|
Hos IF skiljer det, jag frågade dem när jag ringde för några månader sedan. Enda sättet at få red på exakt hur mycket, är att ringa själv eftersom det skiljer så mycket från person till person.. Ta regnumret på två bilar du är intresserad av, så går det fort. Observera att det kan skilja i premie mellan årsmodell, så få tag i två med samma. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
ErikW, Märkligt. Jag kollade IF för ett tag sedan och försäkringen var samma för import och svensksåld, ca 7500:-/ Helfs. (max självrisk & 1K mil) Man får kanske vara lite påstridig så går det vägen..:-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.