|
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar vad man ska ge för en importerad M3 -93 -94 som gått kring 12-15000 mil och i bra skick! Det dräller fullständigt av m3! Läst en del på forumet, men det är lite olika svar! En del säger inte att man kan få fin m3 under 100000kr men finns säkert 20-30 st under 100! Då är min fråga är alla lik? Konstigt i så fall! Fundera att köpa av firma då har man lite garanti iallfall, 3 mån tror jag! Och då får man väl testa under den perioden! Tacksam för svar! | |
|
Välkommen till forumet !! Personligen tror jag nog att man kan hitta en schysst M3´a under 100 lök iom att M3´or inte direkt är lättsålda pgr av driftskostnaderna och hutlösa försäkringspremier.. Men man får nog vara beredd på att det finns en hel del "lik" i dom lägre prisklasserna så det kan kanske bli en del letande innan man hittar sitt ex. Mitt tips är att kolla upp bilen noga och helst låta någon verkstad titta på det tilltänkta objektet.. Lycka till !! Mvh Jimmy Ps Har själv ägt 2 olika M3´or och dom är kanon roliga bilar !!! Ds |
|
|
chansen att hitta en fin och ÄRLIG bil är iallafall större om du höjer ribban lite tror jag. Lönar sig i längden att betala lite mer, Oftast... |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Jag vill påstå att MINST 2/3 av M3/M5 beståndet saknar regelbunden o rätt service, skötsel o handhavande. Lägger man sen till de som utöver detta dessutom är mätarskruvade så är det försvinnande få "riktiga" bilar kvar.. Men visst, är man inte så petig o har överseende kan man säkert hitta en bil som passar.. |
|
Jag känner till en fin, kände föregående ägaren, ska se om jag lyckas länka till den annonsen... Länk |
|
|
Länk Ovan länk är till annonsen. Bilen var fin när min kompis hade den och den gick bra. Nu kan jag ej uttala mig men den är nog välskött fortfarande.. Länk |
|
|
Conan: Den är absolut i toppskick kan ja lova..vårdar den ömt kan ja lova...har inte kört den i regn än så länge man e väl sjuk pedantisk :) Så det va du som va med när ja tittade på min nuvarande pärla? Mvh Anders |
|
| Gurra_G Riktigt fin M3 du har, den finaste färgen enligt mitt tycke i överlag | |
|
"Bilen är entuiast försäkrad (1500:- helförsäkring helår). Denna försäkring kan övertas av nästa ägare." Om man tänkt sig entusiastförsäkra skulle jag kolla upp detta närmare. |
|
|
Upfyller man kraven som person e det inga problem att entuiast försäkra..bilen gör det definitivt iaf! Mvh Anders |
|
|
Gurra_G: Kolla med försäkringsbolaget igen. Det är nya bud den senaste tiden... Mycket, mycket svårt att få igenom en EF på nyare bilar... |
|
|
Jag har nyligen teckant EF försäkring o det var inga direkta problem...kanske påverkar att den har vart EF försäkrad i samma bolag innan! Mvh Anders |
|
|
Gurra_G Intresserad veta vad premien hamnade på. Samt vilket bolag Mvh/ Mullret |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.