|
|
|
|---|---|
|
Har ett 325 koni chassi med 60/40 fjädrar på min e36 328, och frågade en kille som hade en m3, han hade då 50/20 sänkning och hans sänknig var perfekt där framme medans min är lite högre, alltså man ser mer däck hos mig än hos honom??? Så nu undrar jag lite ang. m-chassit. Vet någon här på forumet på ett ungefär hur mycket lägre ett m-chassi är i mm till skillnad från en helt original E36 325. | |
|
15/15 om du menar M-tech chassi. Det är kortade stötdämpare och fjädrar m,m i M-tech chassi. MVH |
|
|
Japp menar m-tech chassi. Du menar att den är 15 mm kortare både fram och bak på ett m-chassi än vad det är på ett 325 chassi. |
|
parolof |
Jag trodde alla coupér hade M-tech chassi? |
| Jo alltså när jag köpte bilen så hade den m-chassi, men sedan så bytte jag ut det mot ett konichassi som satt på farsans förra 325, fick ju det gratis och det var nästan helt nytt. | |
| Nån som vet om m-chassi fjädrar passar på 325:ans fjäderben. | |
|
Passar gör de nog med min erfarenhet. Det är viktigt att stötdämpare och fjädrar är anpassade för varandra som konstruktören tänkt annars går inte bilen så bra på vägen med hänssende till komfort och körbarhet. Gå in på min hemsida hem.passagen.se/~hans37 så finns det lite att läsa om varför. Projektmannen |
|
| Länken funkar inte.... | |
parolof |
konichassi?? |
| Ja alltså de e Koni dämpare runtom med H&R fjädrar. | |
|
Så här Länk |
|
| Japp funkar nu, tackar, ska kolla runt och läsa lite. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.