|
|
|
|---|---|
|
Hej alla BMW fantaster! Funderar på att köpa en till BMW, en modell e32. Men då kommer frågan ska man välja 740 eller 750? Det säger sig självt att 740 drar något mindre bensin och har mindre hästar (om man nu märker det). Men hur är det med hållbarheten på dessa olika motorer om man jämför dem? Något annat som man behöver tänka på med dessa två modeller? Ordet är ert mina herrar! ;-) Mvh J | |
|
Om du provar sökfunktionen så kan du läsa hela kvällen om dina frågor. Båda motorerna går nästan hur långt som helst bara de är välservade. Man får dock räkna med att det kan kosta en del om något skulle gå sönder men låt inte det avskräcka dig från att kika på 750. Om du hittar ett bra ex. så är det inte så dyrt som många tror. Lycka till. |
|
|
Tack KW! Har sökt och söker och läser. Ville bara gärna ha dessa svar med jämförelsen mellan de båda motorerna. Sen är det ju alltid trevligt med nya fräscha ideer och erfarenheter. ;-) Mvh J |
|
|
Hej. Är nu inne på min andra 750, och har väl bara positivt att säga om den. har en bekant med en 740, o det har varit i stort samma kostnader för oss. Givetvis så beror det ju på vad för skick det är på bilen när du köper den, men jag tror att du får en finare 750 än 740 för samma peng. Det går att göra priser på tolvor lättare. Sen är det ju rätt härligt att ha en tolva i garaget ska du veta. Att serva en E32 tycker jag är mycke tacksamt, lättskruvat(det mesta), o som Heragalles säger så är det inte så dyrt. |
|
|
Åk och titta, provkör och fundera på några intressanta bilar så hittar du säkert din nya kärlek snart...Alla har ju olika åsikter om åttan och tolvan så bäst att du själv avgör vad som passar just dig bäst. Hittar du rätt bil kvittar det om det är en 740 eller 750. En sliten 750 kan ju gå sämre än en frisk 740. Men som Ronny säger är vetskapen att man har en tolva framför sig inte helt fel. |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Jag kollade på allt mellan nyaste 728an till fetaste B12 E32 och var inne på en 740 E38 till en början men efter provkörningar så blev det drömbilen för min del: 750iL E32 Jag är nöjd precis varenda dag och vårdar den varje dag =) |
bmw,m3 |
Har haft ett flertal 740 å 750 men jag tycker man inte märker någon skillnad. roligare med 12 men käns lite säkrare med 8,an (tycker jag) Mvh |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.