AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.309

Fläktmotstånd E34

Li
11
Lille thom
Bmw 535 1988
Sitter motståndet på samma plats fast man inte har ac? Har söktn inlägg och där visar det med ac
Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Jag antar att det sitter på samma ställe ser ingen anledning till att de skulle byta plats på det , så det stämmer nog !!!

Mvh Nikke
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Om den sitter på passagerar sidan på bilar med ac, så är det samma som på bilar utan ac.

//Simon
Li
11
Lille thom
Bmw 535 1988
När man söker på inlägg här på forumet så är det på förarsidan, men jag hittade inget där. Ska kolla andra sidan imorgon.
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Jo, det är på förarsidan

Den nya kärleken: Länk
Visa användare
302
Filling
Bmw 735IA -87
Jag har ej på förarsidan, och jag har ac?!
Inte ens killarna på BMW kan svara på var det kan sitta, utan att själva titta på saken.
Det kan se ut ungefär hur som helst, och sitta på ett 10-tal platser var det svar jag fick. =/

Wanna know how it feels to Die?
Touch my car, and you WILL foundout.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Hmmm...Är BMW-killarna fulla eller...????

Det sitter på förarsidan, LÄNGST fram, alldeles intill torpedväggen. Du måste alltså ta ner panelen under ratten samt sidopanelen mot kardantunneln.. Är svart eller blått, o kan vara litet "tricky" att få ut. Man får pressa tillbaks hållarna med en liten flatmejsel, sedan har man det i handen! (är 5x2cm stort)!

/Anders

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Visa användare
302
Filling
Bmw 735IA -87
Tydligen inte.
Antingen så sitter skiten där du säger, eller på andra sidan. Kan även vara ett så kallat "svärd" och det kan sitta i kupéfläkten, eller vid sidan av kupéfläkten. =P

Wanna know how it feels to Die?
Touch my car, and you WILL foundout.
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
KRAFTWERK: Då kanske jag också var full så jag blandade ihop höger och vänster? På min 520 -88 fanns den på passagerar sidan. 100% säker, det verkar som om det skiljer, kanske mellan ac och utan ac?

//Simon
Li
11
Lille thom
Bmw 535 1988
Har inte hunnit med att kolla vart det sitter, men tack för alla tips. Frågar man BMW så kan det sitta vart som helst.Ska söka efter det nästa helg.
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Förvirringen kanske beror på att bilar med AC har BÅDE ett fläktmotstånd på förarsidan, samt ett 'svärd' längst upp till vänster i passagerasidans fotutrymme. Såvitt jag vet finns inte 'svärdet' på bilar utan AC, de har bara fläktmotståndet.

/// Gunnar E.
Li
11
Lille thom
Bmw 535 1988
Hejsan och tack för alla inlägg. Idag blev det gjort, ingen lätt uppgift med tanke på vad dem säger på BMW, det kan sitta vart som helst. Men nu satt det på baksidan av fläktpaketet mot torpedvägg. Så nu funkar det, lagom till att sommaren kommer tillbaks nästa vecka.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.