|
|
|
|---|---|
| Är det storskillnad?... har tänkt sätta 2.8 låda på 3.5 ,,, men tanka på svårigheten att hitta en 3.5 låda för vettig peng?... nån som vet om det passar rakt av borde ju göra det. | |
| Ja men de är ju samma låda ju. getrag 265... (har jag för mig var ett tag sen jag krabbade med detta. | |
|
Ej samma låda, 528:ans är mycket klenare! + att 535 lådan har uttag för dom så viktiga tändläges o varvtalsgivare som Motronicen använder sig av...... Går alltså inte utan omfattande modifiering att sätta en 528:a låda på en 3.5:a, tvärt om går naturligvis utmärkt. ///Magnus |
|
| Okej Okej,,, då är det bara ragga 535 låda rå. | |
|
Om motorn är en M30B35 så borde det gå eftersom den motorn saknar dessa givare. Om det däremot är en M30B34 så måste du ha uttag för givarna i växellådan. |
|
| Okej ,,, vad är skillnaden rÅ? alltså vilken motor sitterå vilken bil,, jag ska ha motor från en e28 m30 b35? | |
|
535i E28: M30B34 535i E34: M30B35 |
|
| aha :D:P.. då vet jag ,,, får jag ragga en m30 b34 låda rå?:D.p.. | |
| Korrekt! | |
|
Letar efter en 535 låda om nån har någon liggande /D |
|
| På tal om 535. Vad har 535 24v för beteckning ? och sitter i vilka årsmodeller ? | |
|
Finns ingen 24v 535 vad jag vet. Den motorn som sitter i e34 heter M30B35 och är en 12v. E39 535 har en V8:a som heter M62B35, men den har 32v. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| jaha jag hade också för mig de.. men de finns väl någon topp dom byggt med 4 ventiler på varje burk. är de 525 jag menar då kanske ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.