|
|
|
|---|---|
|
Jag har hittat en billig 325i motor som sitter på en 325i -87 Och på den står de att "85" Det fanns väl inga 325 motor från 1985? Ifall de ni finns är de samma effekt som alla andra 325 motorer? Har hört att dom gammla -84 Inte är org. och har inte samma effekt stämmer de?? | |
| Det finns ingen 325 motor från 85. Kom ju 87. Vad menar du med att 84 inte är orginal? | |
|
Det kan inte vara som så att motorn kommer från en importerad bil? 325 såldes först 86 men först som årsmodell 87 i Sverige. Kanske är en tidig 86 därav det står 85 på motorn? Bara en tanke! |
|
|
e30 325i släpptes 1985 .... m20 b25 -87 har ett högre komp förhållande och ngt mer effekt 126kw/226nm mot den senare kat versionens 125kw/222nm . Här är en länk till auto-motor-sport nr 19/85 Länk /Pelle |
|
|
Tack för svaren! Blocket är från 86, men nu saknar den en oljesump men det ska väl passa från en 320i? Det jag menar med 84 inte är orginal, Jag hade en 2.5 topp till salu o den var från 84. en man kom och kolla på den och sa att den inte är bmw orginal, dom var kopierade och hade inte samma effekt som på andra 2.5... |
|
|
Hmm, då måste det ju isåfall vara BMWs topp som är kopian eftersom din topp är från 84 och då fanns det ju inga från BMW... ...eller ;) ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.