|
|
|
|---|---|
|
Är det någon större idé att köpa en bil med navigator/tv idag för tv:n kommer väl inte att fungera om ett eller två år när sändningarna går över helt till digitala sändningar? Eller är jag ute och cyklar? Frågan gäller bara tv-delens vara eller inte vara i navigatorn. | |
| Kanske går o köpa en digitalbox till den så småningom, vad vet jag ;) | |
|
Det går ju alltid att köra film på TV-skärmen om man har en DVD-spelare inkopplad på AV-ingången i baksätet. /N |
|
|
Det finns redan nu mottagare för digitala marknätet att köpa till bilar. Även speciella för BMW Sök på DVB-T och BMW på www.ebay.de så hittar ni sådana Det finns även där länkar till hur man bygger om sina system |
|
|
Hade TV i E46 M3:an, kollade totalt på den ca 25 minuter vid två tillfällen. 10 minuter utanför Systemet i Kungshamn och 15 minuter i stillastående bilkö en halt vanlig sommar-söndag på E4:an efter Södertälje in mot Sthlm. Om du optionen kostade 5kSEK så blir det 200:-/minut ;) Min uppfattning är att TV-funktionen är en kul option men inget man använder (eller så är det bara jag). |
|
| Min erfarenhet är ungefär densamma som din CoolBlueM3Coupe. Jag har använt TV-funktionen vid ett fåtal tillfällen. Färjeköer är en typ av situation där jag använt TV-funktionen. | |
| TV kan säkert vara ett bra sätt att lugna bråkande barn i baksätet såvida de inte börjar bråka om vad de ska titta på. | |
|
Jag sorterade helt enkelt bort tv/navi-funktionen när jag letade bil. Ett viktigt skäl var att jag tycker den gamla 4:3-skärmen är ful. Visserligen så går den att uppdatera till 16:9 men jag tycker det är mycket bättre att eftermontera en navi, eftersom jag då kan skräddarsy den efter mina behov. Och tv-funktionen känns helt meningslös, särskilt eftersom men idag kan köpa en separat skärm till ungarna i baksätet. Problemet är väl att det blir ett "måste" när köparna söker en viss typ av bil (typ min 540) - vilket gör det svårsålt utan. Men precis som CooBlue var inne på så är den faktiska användningstiden (av tv:n) sannolikt ganska så minimal. |
|
| Använder nästan aldrig TV:n, men navigatorn är en gudagåva. Ingick inte TV om man köpte navigator? | |
|
w2k: nej, tv ingick/ingår inte |
|
|
En fråga: nån sa en bit upp i inlägget att man kan kolla på dvd via tv skärmen om man kopplade in dvdn på AV-ingången i baksätet. Då undrar ju jag om de funkar på alla navi/tv? När man kör med dvd, aktiveras inte tv spärren då? Har även läst nånstans att man kan koppla bort den spärren, men inte fått nåt konkret svar på de. nån som kan hjälpa mig? (helt newbie på bmw, så även detta forum. Kommer inom en snar framtid köpa mig en e46 330ci, helst med navi/tv, de är därför jag undrar) |
|
andha45 |
Rolex: Nej, tv ingick alltid i navi i 5-serien före facelift (la du märke till hur snäll jag lät?) /PH |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.