|
|
|
|---|---|
|
Vad tusan sitter yttertempgivaren på min 325i-93:a. Har sett i tidigare trådar att den ska sitta på förarsidan brevid tutan...hittar ingen givare där. Hittar en givare på passagerarsidan, men som jag förstår det så är den till AC:n. Problemet är att datorn visar yttertemperaturen -36 grader. Är det någon som har haft samma problem och har fixat det. Lite irriterande när allt annat funkar klocka. | |
parolof |
den sitter i kylkanalen till bromsen på förarsidan |
| Kan du utveckla det där lite :-) | |
parolof |
från spoiler går det ett fyrkantigt "rör" till innerskärmen, del nummer 10 på den här bilden Länk |
| Tackar så mycket parolof......får kika på det i morgon. | |
|
på min var det likadant -36 grader och då var en kabel av precis vid sensorn min bil: Länk |
|
parolof |
exakt, vid avbrott eller om den saknas visar den -36, när jag bytte min tog det en stund innan den visade rätt av någon anledning, väntade men det visade fortfarande fel på displayen, blev förbannad och lät det vara till dagen efter. Då visade den rätt:-/ |
| Har faktiskt samma problem här, har köpt ny givare och så men den visar också -37. Störande när all annan elektronik fungerar perfekt. Inte behöver man nolla systemet så man får igång givaren? Jag har dock börjat kolla lite på kablaget ner till givaren och märkt att den är skarvad, ska ordna det lite bättre i helgen och få det bra gjort. | |
| På min e30 satt den i luftkanalen till vänster frambroms. Enklast att komma åt från hjulhuset. Min mätare spökad. Det var glapp i en av kablarna. När jag kopplade bort givaren visade den typ 35 minus. Troligtvis har någon kabel gått av! | |
| Det var inte så undra på att det inte funkar och att jag inte har hittat någon givare, har inga luftkanaler till bromsarna, och hittade en kabel som troligtvist tillhört givaren, givaren är också borta. Förmodligen så har den tidigare ägaren kört på något eller monterat bort det eftersom fästena är intakta. Inga fel på spoilern heller, mystiskt. Så det blir en tur till skroten. Tur man har semester. | |
|
Fick tag på en givare på skroten för 50 spänn, den satt på en 520-88, funkade kanon, men precis som för parolof så tog de ett tag innan tempraturen höjdes. Nu funkar rubbet peppar peppar :-) Vill också tacka för alla tips och delande av efarenheter |
|
|
Har samma problem på min, -37 grader. Har ingen yttertempgivare på min bil såg jag idag, men dock två kablar till höger (om man står framför bilen) i motorrummet. Är dessa två kablar troligen till yttertempgivaren? Räcker det att köpa en sensor på BWM och koppla in de gamla kablarna? MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.