|
|
|
|---|---|
|
Symtom: Varvräknare och bränslemätare = döda. Torkarna stannar lite vart de känner för på rutan. Om jag då stänger av bilen, kopplar bort batteriet, startar bilen Så fungerar allt. Stänger av bilen- startar igen och mätarna dör + torkarna stannar precis var de vill. Har kollat den berömda säkringen vid batteriet och den var helt ok ut. Någon som har ngn ide? -- Gentlemen, you cant fight here - this is a war room. | |
fjamsetramsa |
ngn av modulerna kanske.. |
|
hmm ok, men vilken, och vart sitter de, och ja alla tips mottages tacksamt =) -- Gentlemen, you cant fight here - this is a war room. |
|
|
Välkommen till forumet! Byt huvudsäkringen ändå, det kan vara glapp eller sprickor som inte syns. Annars kan du kolla (eller hellre byta) de säkringar som går till torkare och instrument. Kan möjligen också bero på en felaktig stereoinstallation, har du varit där och pillat? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tackar! Huvudsäkringen såg kanonfin ut, min gissning är att den "nyligen" är bytt, jag sprayade på lite kontaktspray för säkerthetsskull, men jag ska testa att byta den. Stereon är en annan historia, det fanns ingen i bilen när jag köpte den, men alla kablar som använts låg utdragna, så jag monterade dit en enkel cd-spelare. Så visst, där kan en felkälla ligga. Nu när du nämner det så beter sig den lite underligt, men det trodde jag berodde på stereon i sig (ngt billigt okänt märke jag hittade) den tappar minnet och visar error i displayen när jag stängt av bilen. Så kanske kanske, blir till att felsöka därifrån imorgon då =) Grymt bra sida och grymt bra forum det här, snacka om tips man får. -- Gentlemen, you cant fight here - this is a war room. |
|
|
Nu har jag felsökt både högt och lågt, felet uppkommer fortfarande. Har bytt huvudsäkring och de säkringar som styr instrumentering, torkare, centrallås, stereo och en massa andra. Ingenting har förändrats, gör jag bilen strömlös ngn sekund så fungerar allt som det ska vid första starten, stänger av bilen, startar igen och felen är där igen. Modulerna var någon inne på, är det dem som sitter under baksätet, hur får man dän dom, bara att dra rakt upp? Nybliven stolt BMW-ägare =) (trots småfelen) |
|
fjamsetramsa |
Under baksätet ja..dra rakt upp.. |
| Just ja, jag kopplade bort stereon och kontrollerade kablage. Ser ut att vara orginalkablage som det är kopplat på (allt klippt av tidigare ägare) Nu är den urryckt i felsökningsskedet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.