|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ville bara kort presentera mig som ny på forumet. Andreas, 34 år, hämtade min M3:a i förra veckan, köpt av en pedant gammal vän som plockade ut den ny 2003. Silvergråmetallic, 3000 mil på mätaren och nyskick. M3:an har varit en drömbil i många år och det var synnerligen roligt att realisera drömmen! Alla förväntningar på bilen har uppfyllts än så länge... Min senaste "sportbil" var en trimmad Subaru Impreza så med detta köp har jag helt bytt koncept från turbo och 4WD. Familjen(frugan) har också en E90 325 och vi har tidigare haft en E36 320 och en E46 320. Kort däcksfråga. Har någon kört med GY F1 GS-D3 på M3:an? De funkade riktigt bra på Imprezan men det är ju ingen garanti... | |
|
M3_E46_Power Jag har GY F1 GS-D3 på min m3:a 275 bak 235 fram och jag förstår nu varför de är billigare än de andra "prestige" märkena. De är snor hala, mina PS2 som ligger på orginal fälgarna med 255 bak bettar mycket bättre. Jag ska köra slut på dessa så fort som möjligt, och därefter lägga på PS2 eller semi-slicks. Precis som du har jag tidigare haft bra erfarenheter av GY F1,men de funkar inte på M3:an. Och, ja mina GY F1 GS-D3 är tillverkade i Europa,inga Thailand kopier. |
|
andha45 |
Hej, konstigt att de är snorhala jfr m PS2 - jag tror nämligen att PS2 håller bättre (hade PS2 på en 500 SL med V8 och de höll snudd på extremt bra) och normalt råder en motsättning mellan våtgrepp och slitstyrka. |
Gemini__ |
Välkommen till forumet!! Mvh: Thomas Länk |
Jahangeer |
2 people on the M5 Board have had blow outs with the Eagle F1. I personally would choose the PS2's or the heavier rubber on the Bridgestone S03. I have heard good things about the soft compund tire Kumho Ecsta MX also. J |
|
Kan bara uttala mig om mina senaste däck: Bridgestone Potenza re050a. Bra grepp, tysta, och verkar ha hygglig slitstyrka också. Dessutom har jag kört lite bana med dem och de verkar inte överhetta så lätt som vissa andra däck. |
|
|
Precis som Jahangeer skriver så har Goodyear haft stora problem med dessa däck. En ny version av Eagle F1 ska ha kommit ut nu i sommar.(Enligt Däckia). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.