AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
529

325 Touring -02

Jag funderar på att byta bil från min nuvarande Audi och har hittat den här 325:an som lockar.

Länk

Jag tycker om färgkombinationen men hade kanske föredragit manuell låda. Jag har aldrig haft en bil men automat så det skulle i och för sig vara kul att prova på det också.
Är priset i överkant? Hur mycket kan vara rimligt att betala?

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Tycker att den verkar vettigt prissatt med tanke på milen/utrustningen och att den är svensksåld.

Steptronic är nog det närmaste man kan komma en manuell låda, har för mig att den även är adaptiv också så att den i "automatläget" inte växlar upp så snabbt vid inspirerad körning... =)

Mvh
Bi
261
Bil_Med_Wingar
Bmw 520d F11 - 2012
Jag har haft en bmw 523 Ia sedan - 99 som är steptronic, både manuell samt automat !!

Från början var det hur skönt som helst att köra automat efter att gått från manuel till detta..
du har bättre uppsikt för vad som händer runtomkring samt har du en fru som kör så uppskattar hon nog automat mer än manuell,

MEN !! i längden så blev det för tråkigt för mig, så att jag gick tillbaka till manuell o jag tyckte det va så skönt att köra igen!!

Ska man ha bmw då tycker jag man ska ha manuell låda.

BMW - Bil Med Wingar
Måste själv säga att automat är det skönaste som finns enligt mig. Har själv tiptronic i min nuvarande bil och det är det bästa av två världar. Dels går det o växla manuellt (på rattknappar) eller så låter man bara lådan sköta allt själv i automatläget.
Hade ute bilen på bana och det var väl inte så lämpat för automatlåda måste jag erkänna. Men ska man ha bilen till vardags så kan jag verkligen rekommendera automat/tiptronic/steptronic.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.