|
|
|
|---|---|
|
Allså, vilken ska man välja egentligen en 323 eller en 325....[E36] Jag hade tänkt mig en 325, för jag provkörde en förut och ojojoj vad det accelererade... 190 hästar.. så jag undrar ifall det blir samma känsla med en 323 på 170 hästar? stor skillnad? | |
|
Tjenare!!! dom är rätt jämnlika i prestanda,,323:an har mer bottendrag,325:an är mer varvvillig. 323:an har samma motor som 325 bara att den är lite nedstrypt. Mvh Marcus |
|
|
Hur skulle det gå i race för dessa båda då? skulle 325:an dra ifrån från början??? |
|
|
323 har aluminiumblock vilket jag tycker är ett plus. Samma moment på bägge men en flackare kurva på 323:an. Efter vad jag har hört skall det vara insuget som är den stora skillnaden, byt till 325:ans insug så skall du ha 190 hk igen (ej provat, bara hörsägen). Kör så det ryker!!! |
|
| Vet någon hur mycket ca det kostar med en 325:ans insug? | |
|
Heh, X-B? Om det bara skulle vara att byta insuget, hur många skulle idag då köpa 325:or? :o) Ta det med en stor nypa salt. Men, jag vet inte riktigt vad skillnaden är prismässigt (vet du?), men rent spontant skulle jag säga (tveklöst): 325 /Marcus Bmwcs# 4680 |
|
|
Om man dessutom byter till grövre insug så borde väll ändå bottenvridet minska eller? Mvh Patrik 325i -92 |
|
| >>X-B: Min svärfar har en 323iC -96 till salu.Hör av dig om du är intresserad. (biljäveln går som ett skott) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.