|
|
|
|---|---|
Norma |
Hej! Har stött på problem med en av mina förgasarel, det är så att ägaren innan mig har monterat ett nytt vacuum- gummi i ena fuggen. Jag undrar, ska det vara spänt/fjädrande utan loclet påskruvet? Isf måste jag byta det gamla oxå ju för att få balans, eller? En fråga till. Hur ändrar jag fuggarna så att auto-choken inte används? det räcker väll inte med att bara montera bort choke spjället antar jag. Tack på Förhand! |
Norma |
Kan oxå tillägga att bilen går risigt som fan... Ägaren innan mig måste ha supit o mekat samtidigt, hehe... |
Paap Reeder |
.... ett ganska knepigt problem som du måste beskriva mer exakt enligt min mening. Måste säga att jag inte tidigare hört "fuggar". För att få svaret på din fråga: .. kan du inte bara lossa den andra choken och kika på hur den är konstruerad. Minns att på min 3,0 var det "helvetes viktigt" att förgasarna var balanserade mot varandra i a f om man skulle börja närma sig 1,0 lit/mil. MVH /// Paap R |
Norma |
Jaha! Nu har jag plockat ner båda fuggarna i molekyler, började med den ena och gick igenom, gjorde superrent och smorde gas-länkage osv och monterade ihop. När jag höll på med den andra såg jag att lågfartsmunstycket saknades, Var handlar jag ett sånt? Ägaren innnan bryr jag mej inte om eftersom jag fick bilen för en spottstyver. Är BMW handlaren något att räkna med? Vacuum-historian är fixad. |
|
Du behöver en RIKTIG mekaniker som kan ställa och synkronisera dubbel och tripppel förgasare, sök efter en mekaniker som är minst 50 gärna 60 eller 70 Zenith förgasare sitter även på "finn-Oplar" ( Rekord D).. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Länk Länk Kanske kan va nått för dig? mvh Erik Min: Länk |
|
Norma |
Erik G/ Tack för hjälpen. Men jag saknar fortfarande ett lågfartsmunstycke till ena förgasaren. Kan man få tag i ett sånt hos BMW handlaren nuförtiden? Tack! |
|
Som sagt Zenith sitter på BMW, MB och Opel bl.a. så prova alla tre till att börja med sen den här liraren kanske kan vara nåt: Länk Lycka till Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Denna kan nog hjälpa Länk Min: Länk |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Vad har du för storlek på ditt munstycke? Jag har en del förgasare liggandes, du kan få ett av mig om jag har ett passande. Men som Paap säger, det kräver sin man att få dessa att fungera perfekt. Angående automatchoken så går det att bara plocka bort "vattenklockan" på sidan och koppla spjället till en wire. Fanns att köpa konverteringssatser förr i tiden. Varför ta bort dem, gör du bara noggrant enligt manualen som "Erik G" länkade så brukar de fungera alldeles klanderfritt. Bert-Ola BmwCS #2423 |
Paap Reeder |
... är "fuggar" förkortning av förgasare? Är det en speciell förgasare som avses eller är det ett generellt begrepp? MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.