|
|
|
|---|---|
|
Nån som har en beskrivning på byte av luftbälgen till nivåregleringen. Vet att att jag sett en förut här på forumet men hittar inte igen det | |
|
Ok,nu är den bytt. Lätt var det också,bara att ta lös bulten som sitter under och lossa slangen och clipsen uppe på. Men ett annat problem som kvarstår är att varninglampan för nivåregleringen lyser fortfarande,vet ej om man måste åka till bmw och nollställa den. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Small bälgen eller ?? jag tror inte du behöver åka för att nolla bort indikeringen om systemet fungerar som det ska, det har ju förikommet skavda kablar till nivågivarna och efter rep så har indikeringen om fel på nivåregleringen försvunnit från BC. men höjd bland annat ställs in med DIS så det kan ju vara nått sånt eller så funkar inte systemet trots att du bytt bälgen ?? ///MVH Hasso Länk |
|
Japp,bälgen small. Bilen känns precis som före bälgen small,och den höjde sig direkt när jag slog på tändningen. Så det känns inte som det är nått fel,men man kan ju ha fel. Det där med skavda kablar har jag funderat på,körde ju rätt lång bit med noll fjädring bak och det kan ju tänka sig att kablarn har hunnit blivit skadad på den biten. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ok då är det inte lätt att svara på kan var en felaktig nivågivare eller så har den kommit ur läge, kablarna kan vara skavda eller nått sånt dom sitter illa till och är idiotiskt dragna utan kabelskydd. men hade du inte bilen nedlastad till max borde ju inget ha skadats/ändrats. Prova och häng av batteriet en stund får du se om indikeringen försvinner, annars kan det nog vara läga ett koppla upp bilen mot DIS för att se om det finns nått fel på regleringen eller inställning. ///MVH Hasso Länk |
|
Ok,nu slocknade lampan. Troligvis körde jag väl för liten bit första gången efter jag bytt bälg. Systemet behöver kanske jobba lite för att den ska känna att allt står rätt till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.